اسکانو

لباس های جین را چطور بشوییم؟

پارچه های جین از دسته محبوب ترین پارچه ها بشمار می آیند؛ اما قطعا شما نیز بارها و بارها دیده اید که شلوار و لباس های جین شما پس از شستشو ظاهر اولیه خود را از دست داده اند. امروز می خواهیم به شما بگوییم تا لباس های جین را چطور بشویید که آسیب کمتری ببینند؛ همراه با ما باشید.

  1. اگر از دسته کسانی هستید که عادت به شستن زود به زود لباس هایتان دارید، باید بدانید که این شست و شوی زیاد لباس جین تنها می تواند به آنها آسیب بزند. بنابراین شلوار جین را تا زمانیکه کثیف نشده است داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.
  2. برای شستن شلوار جین در لباسشویی حتما آنها را پشت و رو کنید. اگر لباس ها به رو شسته شوند، به دلیل ساییده شدن آنها به یکدیگر تنها رنگ جین شما از بین خواهد رفت. این کار حتی برای شستن شلوار لی مشکی بسیار بیشتر توصیه می شود، چراکه رنگ مشکی به سرعت پاک شده و در آخر ظاهری رنگ پریده در اختیار خواهید داشت.
  3. برای آنکه رنگ لباس های جین تغییری نکند و در آنها ساییدگی منجر به پارگی نشود، باید در یک نوبت شستشو به اندازه ای لباس داخل ماشین بریزید که لباس ها قدرت حرکت آزادانه را داشته باشند. از این رو قفل و زیپ شلوار به پارچه گیر نمی کند و منجر به پوسیدگی آنها نمی شود.
  4. یادتان باشد روش شستن شلوار لی با دست به این شکل است که باید اول شلوار را پشت رو کنید، سپس مقداری مایع ظرفشویی و یا مایع مخصوص لباس های جین داخل تشت آب سرد بریزید و اجازه دهید تا کمی لباس ها داخل این محلول باقی بمانند. به این شکل لباس ها خیس خورده و مایع به عمق تار و پود نفوذ می کند و دیگر نیازی به ساییدن شلوار جین نخواهد بود. به این شکل لباس شما بدون تغییر رنگ و ساییدگی تمیز خواهد شد.
  5. لباس های جین خصوصا آن دسته که دارای رنگ هایی تیره هستند به هیچ عنوان نباید با آب داغ شسته شوند. آب داغ منجر به رنگ پس دادن و پوسیدگی سریع لباس جین شما می شود.
  6. با آنکه لباس های جین در تصور ما نیازی به نرم کننده ها ندارند، اما برای آنکه بافت پارچه کیفیت خود را پس از شستشو از دست ندهد بهتر است از نرم کننده لباس استفاده کرده و در صورت امکان از مایع مخصوص لباس جین استفاده کنید.
  7. برای شستن آن دسته از لباس هایی جین که با رنگ های مشکی و تیره هستند بهتر است انواع مواد شوینده مخصوص لباس های تیره استفاده کنید. این نوع از مواد شوینده به خوبی رنگ لباس ها را حفظ کرده و کلر آب که منجر به از بین رفتن رنگ ها می شود را کنترل خواهد کرد.
  8. شستن لباس جین با دست کار سختی است اما این کار برای حفظ سلامت لباس های شما مناسب تر خواهد بود. با این حال یادتان باشد لباس های جین زمانی سالم باقی می مانند که شما آنها را ملایم تر بشویید و خشک کنید. از این رو برای شستن شلوار جین در لباسشویی باید دور گردش مناسبی برای آن انتخاب کنید که به آرامی به شستن لباس های شما بپردازد.
  9. لباس های جین را زیر نور مستقیم خورشید خشک نکنید. لباس های جین باید در سایه خشک شوند و هوای آزاد به آنها برسد.
  10. لباس های جین را به طور مستقیم اتو کشی نکنید، اینکار منجر به پوسیدگی سریع لباس شما خواهد شد. برای اتو کردن بهتر است شلوار جین را بر عکس کرده و یا بر روی آن پارچه ای تمیز قرار داده و اتو کشی کنید.
  11. برای شستن البسه جین بهتر است تا از مواد شوینده مایع استفاده کنید، شوینده های پودری در بین تار و پود لباس باقی مانده و در نهایت ایجاد شوره خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]