اسکانو

رنگ های با درخشش متفاوت مناسب برای چه فضاهایی هستند؟

بسیاری از رنگ ها در بازار موجود هستند که هر کدام دارای جلای مخصوص به خود می باشند. در دکوراسیون داخلی و رنگ آمیزی دیوار ها و سقف ها اینکه تا چه حدی فضا مورد توجه قرار بگیرد بسته به میزان درخشش رنگ و صیقلی بودن سطح مورد استفاده است، چراکه میزان جلای رنگ زده شده به دیوار می تواند در برجسته نشان دادن آن تاثیر زیادی داشته باشد. عموما زمانیکه قصد داریم برای فضایی خاص رنگی را انتخاب کنیم باید کارایی، دوام و نظافت آن را نیز مورد توجه قرار دهیم و سپس جلای رنگ را انتخاب کنیم. یادتان باشد جلای رنگی که انتخاب می کنید بر انعکاس نور در محیط شما بستگی داشته و می تواند قسمت های مختلفی را برجسته تر نشان دهد، این برجسته بودن می تواند به شکلی مثبت در فضای شما ایفای نقش کند و یا منفی …

 

بررسی انواع رنگ ها از لحاظ جنس و میزان درخشش

در میان رنگ های موجود، رنگ مات از دسته رنگ هاییست که غیر انعکاسی به حساب آمده و می تواند نواقص موجود در دیوار را پنهان کند، چنین رنگ هایی به دلیل اینکه نور را انعکاس نمی دهند به سادگی باعث می شوند تا عیب های روی دیوار کمتر به چشم بیاید. اما این نوع از رنگ ها به سادگی لکه پذیر هستند و پس از آن پاک کردن لکه ها کار ساده ای نخواهد بود، بنابراین اگر قصد رنگ آمیزی دیواری با رنگ های مات را دارید یادتان باشد این نوع از رنگ ها مناسب برای فضاهایی هستند که رفت و آمد در آنها کم است.

رنگ دیگری که وجود دارد، پوست تخم مرغی است، این رنگ نسبت به رنگ های مات صیقلی تر هستند و قادرند تا نواقص بر روی دیوار را پنهان کنند، در واقع این نوع رنگ مابین رنگ های مات و براق قرار دارد به طوری که نمی توان آن را مرتبط با یکی از گروه های مات و براق دانست. این رنگ مناسب برای افرادی است که علاقه ای به داشتن رنگ های مات کامل و یا براق کامل ندارند. در این نوع از رنگ ها لکه ها ساده تر پاک می شوند و می توانید آنها را در محیط هایی که رفت و آمد متوسطی دارند به راحتی استفاده کنید.

رنگ ساتن، رنگ هایی هستند که حداقل درخشندگی در آنها دیده می شود، این رنگ از پوست تخم مرغی حالتی صیقلی تر داشته و یک پوشش با دوام ایجاد خواهد کرد، که در آن لکه ها ساده تر از مات و پوست تخم مرغی پاک می شود، اغلب این رنگ ها را می توان برای هر فضایی استفاده کرد. رنگ های ساتن عموما مناسب برای فضاهای کوچکی هستند که نور طبیعی کمی در آنها جاری است. این نوع از فضاهای کوچک با رنگ های ساتن جلوه ای بزرگتر خواهند داشت.

رنگ های نسبتا براق، دارای ظاهری نسبتا درخشنده هستند که به سادگی لکه ها از روی آنها پاک خواهد شد؛ این نوع از رنگ ها دارای خاصیت آب گریزی هستند و برای فضاهایی که مرطوب هستند و یا خیس بسیار مناسب می باشند. یادتان باشد هرچه درخشندگی رنگ مورد استفاده شما بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور عیب های روی دیوار بیشتر نمایان خواهند شد.

رنگ های براق، رنگ هایی هستند که کاملا صیقلی بوده و قادرند تا نور را به خوبی انعکاس دهند؛ این نوع از رنگ ها برای دیوارها چندان مناسب نیستند و نمی توانند عیوب را پنهان کنند، اما برای برجسته کردن برخی از قسمت های فضای داخلی به خوبی ایفای نقش می کنند؛ این نوع از رنگ ها برای برجسته کردن اجزایی نظیر تزئینات جداره ها سقف ها، درها و کابینت ها بسیار مناسب هستند.

رنگ های مات ویژه سقف، رنگ هایی هستند که انعکاس نور در آنها وجود ندارد، این نوع از رنگ ها مقاومت به آلودگی دارند و مختص برای سقف ها تولید شده اند، چراکه عملیات پاک سازی و رنگ آمیزی مجددا سقف ها کار آسانی نیست.

بهترین جنس و درخشش رنگ برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، نشمین و ورودی

برای اتاق خواب ها می توان از رنگ هایی مات، پوست تخم مرغی یا نیمه براق استفاده کرد؛ در مواردی خاص استفاده از رنگ های کاملا براق نیز می توان داشت و برای آن محدودیتی وجود ندارد، در صورتی که دیوار عاری از هر گونه عیب و نقصی باشد. برای استفاده از رنگ ها در محیط ورودی منازل می توان از رنگ های پوست تخم مرغی و رنگ هایی که کمی جلای بالاتری دارند استفاده کرد. یادتان باشد محیط هایی مانند حمام، آشپزخانه و یا هر محیط دیگری که در خانه شما دارای فضای مرطوب و خیسی هستند باید از رنگ های نیمه براق و براق کامل استفاده کنید. این نوع از رنگ ها به سادگی پاک شده و آب گریز هستند. برای محیط نشیمن سعی کنید از رنگ های پوست تخم مرغی و یا رنگ هایی با جلای بیشتر استفاده کنید. رنگ های مات مخصوص سقف تنها برای سقف بوده و رنگ های براق را تنها به عنوان برجسته کردن برخی از نقاط همچون پنجره، در و قرنیز استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]