اسکانو

آشنایی با اشتباهات متداول در فروش املاک و مستغلات (سری سوم)

۷- از تنظیم مبایعه نامه برای املاکی که در تصرف یک سازمان دولتی و یا غیر هستند بپرهیزید، از نظر قانون متصرف مالک بوده و این کار با ریسک فراوانی همراه می باشد. به همین دلیل تنظیم چنین مبایعه نامه هایی جایز نبوده و از لحاظ قانونی باطل می باشد. اگر سرمایه گذاری اصرار به انجام این کار داشت، قبل از هر چیزی کم و کیف تصرف فعلی را کاملا آشکار کنید، و تحقیقات لازم را انجام دهید، پس از آن با متصرف مذاکره ای انجام دهید و در پاره ای از موارد به توافق برسید. پس از انجام مراحل ذکر شده صلحنامه محضری تنظیم کنید و معالمه را انجام دهید.

۸- هیچ معامله ای برای املاک کلنگی بدون مطالبه دستور نقشه انجام ندهید. این کار یکی از بزرگترین اشتباهات در عملیات سرمایه گذاری و انجام معامله در خصوص املاک کلنگی می باشد. با توجه به اینکه قوانین به صورت مداوم در حال تغییر هستند، بهتر است قبل از هر کاری سری به سازمان های مرتبط همچون شهرداری، اوقاف، زمین شهری و … بزنید تا در زمان های بعدی ملک شما دچار تغییرات مثبت و منفی نشود، و ریسکی غیر قابل جبران ملک را تهدید نکند. دستور نقشه، برترین سند ومدرک برای اراضی و املاک کلنگی بشمار می رود، چراکه آخرین اتفاقات ومصوبات قانونی در آن درج شده و این به تنهایی امر بسیار مهم و رهگشا برای متعاملین خواهد بود.

۹- برای تنظیم مبایعه و یا قرارداد رهن برای املاکی که در رهن و وثیقه بانک ها و یا اشخاص می باشند، قبل از هر کاری باید از ذینفع مثل بانکها و دیگر سازمان ها مجوز اخذ شود، در غیر اینصورت این کار جایز نبوده و با ریسک بالایی مواجه می باشد. در چنین معاملاتی عموما رهن گیرنده و خریدار دچار ضرر خواهند شد، و این ضرر در زمانی که بازار مسکن در رکود سنگین باشد نیز بیشتر خواهد شد. درصورت طرح دعوی علیه فروشندگان در محاکم قضایی برای انتقال سند مبیع بنام خریدار، عموماً این مورد رد می شود، مگر اینکه شاکی کلیه بدهی های فروشنده را به بانک و مراکز مربوطه تسویه کند که عموما چنین کاری برای خریداران امکان پذیر نمی باشد. راه دیگر این است که خریدار با بانک و یا سازمان ذینفع تسویه می کند، پس از آن اولین چک ثمن را به اتفاق فروشنده و واسطه معامله با حضور در سازمان ذینفع تحویل داده و مقدمات لازم برای تسوی حساب را ایجاد می کند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]