اسکانو

آشنایی با اشتباهات متداول در فروش املاک و مستغلات (سری اول)

صنف مشاورین املاک دارای تعداد بسیار بالایی از افرادی است که به مشاوره در زمینه خرید و فروش ملک می پردازند. در خرید و فروش املاک و مستغلات اغلب اشتباهاتی صورت می گیرد که برای صنف مشاورین املاک بسیار مهم است که این اشتباهات متداول را شناخته و از بروز آنها جلوگیری کنند. در مطلب امروز و سری مطالب آشنایی با اشتباهات متداول در فروش املاک و مستغلات،  قصد داریم برای صنف مشاورین املاک به بررسی بسیاری از اشتباهاتی که در خرید و فروش ملک رخ می دهد بپردازیم، همراه ما باشید.

  • بایگانی کردن هر سه نسخه قرارداد در آژانس املاک، دفتر فروش سازنده و یا شرکت واسطه معامله پس از تنظیم و امضا نمودن قرارداد به هر بهانه ای، حال اخذ کد رهگیری باشد و یا تسویه حساب کمیسیون، اشتباه بزرگی بوده و می تواند اعتراض طرفین ذینفع را نسبت به مفاد قرارداد دربر داشته باشد. توجه داشته باشید در صورتی که نسخه های قرارداد دارای قابلیت مبادله نیستند مهم است که از امضای آنها اجتناب کنید، اگر قرار داد امضا شد حتما از نسخه اصلی آن یک کپی تهیه کرده و نزد خود نگه دارید، تا به این شکل امکان هر نوع سوء استفاده ای بر طرف شود. به نکته مهم دیگری توجه کنید، در صورت قرار گیری هر سه نسخه از قرارداد نزد افراد واسطه و یا مدیران قرارداد، می تواند این امکان را بوجود آورد که در متن قرارداد شرط و یا توافقی کاسته و یا افزوده شود، این مسئله بخصوص در مورد قراردادهایی که نزد تنظیم کننده باقی می مانند صدق می کند.
  • یکی دیگر از اشتباهات خطرناک متعاملین مخصوصا فروشنده، موجر و مالک این است که معامله و یا قرارداد تنظیم شده را به بهانه های مختلفی همچون برگشت چک یا عدم موجودی کافی ویا عدم انجام برخی توافق وشروط فسخ می کنند (فسخ یکطرفه). این نوع از فسخ معمولا به صورت پاره کردن نسخه های قرارداد، یا با خط کشیدن روی نسخه های قرارداد و یا درج باطل شد بر روی نسخه های قرارداد انجام می شود. این کار می تواند از طرف ذینفع انجام گرفته و یا از طریق مشاور املاک انجام بپذیرد. در حالات دیگر اقدام به جمع آوری نسخه های قرارداد توسط واسطه و یا متعاملین کرده و به بایگانی آن و یا استرداد چک های خریدار، شریک سازنده و یا مستاجر بدون تنظیم صورت جلسه اقاله ویا صورت جلسه کتبی با حضور طرفین می کنند. نکته مهم این امر این است که باید توجه داشته باشید هر فسخی در معامله باید به صورت قانونی انجام شود. در قرارداد ها اگر عبارت فسخ نامبرده شده، در حالاتی که شرایط فسخ بوجود آمده است، تنها از طریق رای قاضی این کار انجام پذیر خواهد بود؛ لذا خطر احتمالی فسخ یکطرفه بدون رای قاضی باعث می شود که فرد باتجربه در قرارداد با توجه به وضعیت بازار در آینده ادعاهایی داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]