اسکانو
آلوده‌ترین وسایل آشپزخانه

آلوده‌ترین وسایل آشپزخانه را بشناسیم!

وسایل بسیاری در طول روز داخل آشپزخانه قرار دارد و ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، وسایل پلاستیکی، چینی، استیل، تفلون و … در نگاه اول شاید بسیاری از وسایل داخل آشپزخانه ازنظر شما کاملاً سالم و بی‌عیب باشند، اما یادتان باشد این ظاهر ماجرا بوده و پشت بسیاری از این وسایل خطراتی وجود دارد که می‌تواند سلامتی شمارا تهدید کند.

ظرف‌های پلاستیکی

تا حد امکان از ظرف‌های پلاستیکی استفاده نکنید. دلیل انعطاف این ظرف‌ها ماده‌ای شیمیایی است که برای سلامتی مضر است؛ تا حد ممکن از ظرف‌های پلاستیکی برای مواد غذایی گرم استفاده نکنید چراکه ورود این مواد شیمایی به بدنتان حتمی خواهد بود؛ بنابراین اگر هم اصرار به استفاده از ظروف پلاستیکی دارید از مارک‌های شناخته‌شده و همچنین آن دسته از ظروفی استفاده کنید که دارای استاندارهای لازم باشد. بهترین ظروف برای نگهداری غذا همان ظروف شیشه‌ای هستند.

 سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی اغلب به دید همه افراد یکی از پاکیزه‌ترین وسایل داخل آشپزخانه است؛ اما اشتباه می‌کنید! درصورتی‌که حتی ذره‌ای غذا داخل ظرف‌شویی بماند می‌تواند به‌شدت محلی مناسب برای رشد باکتری سالمونلا باشد، باکتری که از این طریق به‌سادگی وارد بدن شما خواهد شد.

اسفنج ظرفشویی

پس از ظرف‌شویی دومین وسیله بسیار آلوده در آشپزخانه اسفنج ظرف‌شویی است که در مطالب گذشته به‌طور مفصل آن را موردبررسی قراردادیم. برای دیدن مطلب مذکور می‌توانید وارد این لینک شوید. یادتان باشد شستن ساده اسکاچ‌های ظرف‌شویی نمی‌تواند به از بین رفتن باکتری‌های کمک کند و برای پاک‌سازی آن باید از روش‌های خاصی همچون استفاده از مواد سفید کنند، نور آفتاب، ماشین ظرف‌شویی و … استفاده کرد.

حوله‌های دستی

 حوله‌های آشپزخانه نیز می‌توانند از آلوده‌ترین‌ها باشند، شما دائماً در تماس با این حوله‌ها هستید، حتی قبل از آنکه دست‌های خود را بشویید و یا در هنگام آشپزی از آن‌ها استفاده می‌کنید. همه می‌دانیم که محیط‌های مرطوب به‌شدت برای رشد باکتری‌ها مناسب هستند، پس قبل از آنکه باکتری‌های مختلفی را به غذای خود اضافه کنید حوله‌ها را هرروز شسته و آن‌ها را در معرض نور آفتاب قرار دهید.

خوشبوکننده هوای آشپزخانه

تمام خوشبوکننده‌ها از دسته مواد شیمیایی هستند. به‌جای استفاده از این نوع مواد از مواد طبیعی استفاده کنید. اسانس وانیل، پوست پرتقال و لیمو و بسیاری دیگر از این‌چنین مواد همیشه در دسترس می‌توانند برای شما بهترین مواد خوشبوکننده را بسازند. در ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد می‌توانید هوای تازه را به فضای آشپزخانه وارد کنید. اگر این کار میسر نبود تمامی پنجره‌های خانه خود را باز بگذارید تا هوای تازه داخل خانه جریان پیدا کند، پس‌ازآن می‌توانید داخل قابلمه‌ای مقداری آب ریخته و از اسانس وانیل و یا پوست‌های لیمو برای انتشار عطری خوش استفاده کنید. یادتن باشد خوشبوکننده‌های شیمیایی همگی سرطان‌زا هستند.

ظروف نچسب

ظروف نچسب نیز یکی از خطرناک‌ترین‌ها هستند، چراکه این ظروف در تماس با حرارت بالا دود سمی از خود تولید می‌کنند تا حد ممکن چنین ظروفی را از خانه دور کنید اما اگر این کار امکان‌پذیر نیست می‌توانید با شعله خیلی کم از آن‌ها استفاده کنید.

تخته‌گوشت

تخته‌گوشت نیز یکی از آلوده‌ترین‌های آشپزخانه است، چراکه باقی‌مانده‌های مواد غذایی به داخل شیارها فرورفته و پس‌ازآن باعث انتشار باکتری و میکروب خواهد شد. ازاین‌رو همیشه یک‌تخته مخصوص گوشت داشته باشید و یکی دیگر برای سبزی‌ها. بهتر است از تخته‌های چوبی استفاده نکنید این تخته‌های زودتر آسیبمی ببینند و برای سلامتی مضرتر هستند به‌علاوه آنکه به دلیل جنس چوب آب مواد غذایی به داخل نفوذ کرده و ایجاد فساد می‌کند. تمامی تخته‌های آسیب‌دیده را از محیط خود دور کنید چراکه قسمت‌های آسیب‌دیده تخته‌گوشت بهترین مکان برای رشد باکتری هستند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]