اسکانو
آبیاری گیاهان آپارتمانی

آموزش نحوه صحیح آبیاری گیاهان آپارتمانی از قسمت انتهایی و زیرگلدانی

آب یکی از اصلی‌ترین نیازهای گیاهان است که نبودش به‌سرعت منجر به مرگ گیاه خواهد شد؛ اما یک نکته را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، همین آبی که نبودش موجب مرگ گیاه می‌شود زیاده‌روی در استفاده از آن نیز می‌تواند بازهم منجر به از بین رفتن گیاه شود؛ همان‌طور که می‌دانید ریشه گیاهان در اثر تماس زیاد با آب دچار پوسیدگی و گندیدگی می‌شود، این امر برای بسیاری از گیاهان شدیدتر بوده و مقاومت ریشه در برخورد با آب به‌شدت پایین است. اما درروش های آبیاری توسط زیرگلدانی می‌خواهیم به شما آموزش دهیم تا چطور آب موردنیاز گیاه را از طریق انتهای گیاه و ریشه‌ها به مصرفش برسانید.

برای برخی از گیاهان که ریشه آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود، آبیاری از روی خاک می‌تواند تنها منجر به جذب آب در سطوح رویه خاک شود و سپس مابقی آن از سطوح کناری گلدان به پایین رفته و هیچ آبی به ریشه‌ها نرسد؛ ازاین‌رو در این شرایط بهترین کار این است آبیاری را از طریق زیرگلدانی انجام دهید؛ تا ریشه‌ها آب موردنیاز خود را جذب کرده و سپس آن‌ها را مطابق شرایط قبلی به حالت اولیه بازگردانید.

 اولین و مهم‌ترین چیزی که در آبیاری گیاه به این روش نیاز دارید که بدانید، میزان رطوبت خاک است؛ ازاین‌رو انگشت خود را در خاک فروببرید اگر خشک بود نشان از زمان آبیاری دارد. ظرفی بزرگ‌تر از فضای گلدان انتخاب کنید و آن را پر از آب کنید؛ سپس گلدان را داخل آن قرار داده و برای 10 تا 15 دقیقه به گیاه اجازه دهید تا آب موردنیاز خود را جذب کند. اگر بعد از برداشتن گلدان شاهد کم شدن آب زیرگلدانی بودید به این معناست که گیاه شما آب موردنیاز خود را برداشته، در غیر این صورت اجازه دهید تا گیاه کمی بیشتر در آب باقی بماند، پس از خارج کردن گیاه از آب اجازه دهید تا آب اضافی از زهکش خارج شود. یادتان باشد برای این نوع از آبیاری از آب تصفیه‌شده و آب جوشیده و سرد شده استفاده کنید تا کلر زیادی منجر به آسیب زدن به گیاه نشود. این نوع از آبیاری اگر صحیح انجام شود برای یک‌بار در ماه و برای هر گیاهی قابل انجام خواهد بود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]