اسکانو
انواع گیاهان رونده

انواع گیاهان رونده و نحوه نگهداری از آنها در آپارتمان (سری اول)

گیاهان رونده و پیچک‌ها، گیاهانی هستند که ازنظر رشد طولی در نقطه‌ای ایدئال قرارگرفته و به‌سرعت ارتفاع می‌گیرند. این نوع از گیاهان را اگر توسط نخ و یا هدایت‌کننده‌ها سروسامان دهید، به‌خوبی پس از مدت‌زمانی کوتاه شاهد آن خواهید بود که گیاه زیبا و ظریفتان کل دیوار کنارش را پرکرده و با دستانی ظریف در تلاش است برای رسیدن به نقاط بالاتر…

گیاه بالارونده پاپیتال English Ivy

پاپیتال یک گیاه ارزان‌قیمت با برگ‌های سبز و ابلق بوده و برای رشد به نور کامل و غیرمستقیم نیاز دارد. البته لازم است بدانید برگ‌های ابلق این گیاه به نور بیشتری نسبت به برگ‌های سبز نیاز دارند. بهترین دما برای این گیاه در زمستان ۸ درجه و در تابستان ۱۸ درجه سانتی‌گراد بوده و درزمانی که هوا گرم‌تر از حد معمول است باید غبار پاشی انجام شود. پاپیتال در تابستان ۲ بار در هفته آبیاری با غبار پاشی هرروزه نیاز داشته و در زمستان‌ها این آبیاری به‌یک‌بار در هفته محدود خواهد شد. خاک موردنیاز گیاه کمپوست لیمونی و پیت بوده و کود دهی محلول در آب هر ۲ هفته یک‌بار برای تغذیه مناسب گیاه لازم است. لازم است بدانید برای تکثیر پاپیتال زیبایتان می‌توانید از قلمه ساقه در بهار و تابستان استفاده کنید.

گیاه بالارونده پوتوس Pothos

پوتوس نیز از گیاهان ارزان‌قیمت بوده که به‌سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید. این گیاه سبز تا ابلق دارای برگ‌هایی با لکه‌های زردرنگ بوده و از دسته گیاهان کم‌توقع با مقاومت در برابر رطوبت کم است. پوتوس در طول روز نیاز به نیم‌سایه و نوری غیرمستقیم داشته که برگ‌های ابلق آن به نور بیشتری نیازمند هستند. دمای موردنیاز این گیاه در زمستان ۱۶ درجه و تابستان ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. پوتوس در تابستان‌ها نیاز به آبیاری هر ۴ روز یک‌بار داشته و باید توجه کرد که خاک گلدان مابین دو آبیاری خشک‌شده باشد. برای غبار پاشی و حفظ رطوبت گیاه نیز بهتر است هر ۲ تا ۳ روز یک‌بار غبار پاشی انجام شود. برای تغذیه بهتر گیاه بهتر است کود دهی محلول در آب هرماه طبق دستور و نصف میزان توصیه‌شده انجام شود و از خاک سبک و لیمونی برای گلدان بهره گرفته شود. پوتوس نیز همچون بسیاری از گیاهان سبز دیگر توسط قلمه‌ای از ساقه در اواخر بهار تا اواسط تابستان تکثیر می‌یابد.

گیاه بالارونده موچسب Chestnut Vine

گیاه موچسب دارای ظاهری با ساقه‌های فنر مانند زیبایی است که در تابستان به نیم‌سایه و در زمستان به نور کامل نیاز دارد. این گیاه اگر بیش‌ازاندازه آبیاری شود، ریشه‌هایش دچار پوسیدگی شده و نابودی گیاه را در بر خواهد داشت، ازاین‌رو بهتر است تابستان ۲ بار در هفته و زمستان ۱۰ روز یک‌بار آبیاری انجام داده و در این مدت و مابین دو آبیاری سطح خاک خشک‌شده باشد. برای حفظ رطوبت گیاه بهتر است در تابستان ۲ بار در هفته و در زمستان ۲ هفته یک‌بار غبار پاشی انجام شود. توجه داشته باشید، بهترین دما برای این گیاه در زمستان‌ها ۱۰ درجه و در تابستان‌ها همان درجه حرارت طبیعی اتاق بوده و در حرارت‌های بالا و روزهای گرم تابستان غبار پاشی الزامی است. مو چسب بری تغذیه خود در فصل رشد هر ۱۰ روز یک ‌بار به کود شیمیایی مخصوص گیاهان زینتی نیاز داشته و بهترین خاک برای آن لیمونی و خاک‌برگ با زهکش مناسب است. برای تکثیر این گیاه باید قلمه آن را در بهار آماده کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]