اسکانو

بازار مسکن در نیمه دوم هیچ جهش قیمتی نخواهد داشت

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران اعلام کرد که جهش قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری منتفی می باشد و ما هیچ جهش قیمتی را شاهد نخواهیم بود، و تمامی نظرات اعلام شده در این باره کاملا غیر کارشناسی می باشد.  در 10 سال گذشته حدود 2 میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه به تعداد خانه های خالی افزوده شده است و این خود توانسته شرایط بدی را به بازار مسکن تحمیل کند، خانه های خالی عمدتا از دسته واحد های لوکسی بوده که هر قشری از جامعه توان خرید آنها را نداشته و دوره رکود در آنها بسیار طولانی تر از واحد های کم متراژ و با قیمت مناسب است. این نوع از واحد های مسکونی دارای ارزشی دو برابر ارزش بورس بوده و سرمایه ای است که بلا استفاده در گوشه ای افتاده است.

محمد امیرزاده در خصوص این خانه های خالی اعلام کرد که، عموما خانه های خالی از سکنه نتیجه تلاش دو بخش از اقتصاد کشوری هستند. بخش اول همان بخش خصوصی بوده که در دهه های گذشته به امید سرمایه گذاری وارد این عرصه شده است  و بخش دیگر تلاش دولت برای خانه دار کردن اقشار متوسط و رو به پایین جامعه می باشد. به دلیل مکان یابی های غلط روز به روز شاهد افزایش خانه های خالی هستیم و از طرفی الگو های ساخت در مسکن مهر در بسیاری از مناطق کم جمعیت قابل استفاده نیست. به گفته این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران این عدم اطلاعات درباره استعداد های منطقه و مکان یابی های نا مناسب منجر شد تا نتیجه ای مثبت در بازار مسکن مهر به بار نیاید. اقلیم یابی، سنجش استعدادها و مطالعه جمعیت منطقه از مواردی هستند که برای آوردن آبادی به مناطقی که مسکن مهر در آنها قرار دارند ضروری می باشند. به گفته این عضو تاسیس شهرک های صنعتی در نزدیکی این مناطق می تواند یکی از راه هایی برای استفاده از ظرفیت مسکن مهر باشد که نباید به صورت شتاب زده در مورد آن تصمیماتی اتخاذ گردد.

به گفته امیرزاده بازار مسکن دیگر دچار حباب قیمتی گذشته نخواهد شد، با توجه به آنکه روند مهاجرت به شهر های بزرگ نسبت به دوران گذشته دیگر قابل مقایسه نیست، بنابراین افزایشی جهشی برای قیمت مسکن نیز شاهد نخواهیم بود. از طرفی افزایش قیمت مواد و  مصالح ساختمانی نقطه امیدی برای رونق صنعت ساختمان خواهد بود. در حال حاضر تقاضا در بازار مسکن برای خانه های کم متراژ، میان متراژ و یا قیمت ارزان بوده و وزارت راه و شهرسازی به همه سازندگان توصیه می کند که سیاست های ساخت خود را مطابق با تقاضای مردم و متناسب با دهک های با درآمد متوسط جامعه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]