اسکانو
نورپردازی استخر

بایدونبایدهای نورپردازی استخر

نورپردازی استخرها چه روباز باشند و چه رو بسته از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ چراکه شما در هنگام استفاده از استخر می‌خواهید انرژی ازدست‌رفته خود را بازیابید؛ پس باید به فکر خلق نورپردازی فوق‌العاده باشید تا در اثر نگاه کردن به آن آرامش خود را دوباره بیابید. گاه یک استخر سرپوشیده به دنباله اتاق‌های خانوادگی یا فضاهای استراحت  تمدد اعصاب قرارگرفته است، بنابراین، تأثیر بصری آن می‌تواند حتی زمانی که مورداستفاده نیست، مهم و قابل‌توجه باشد.

نورپردازی استخر

منابع نوری که در استخرها استفاده می‌شوند با توجه به آن منطقه‌ای که هستند، درجه‌بندی‌های ضد رطوبت آن‌ها و نوع ماده تصفیه‌کننده‌ای که در آب وجود دارند مختلف می‌باشند؛ بنابراین زمانی که اقدام به خرید وسایل روشنایی برای استخرها می‌کنید لازم است تا به موارد گفته‌شده توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نورپردازی استخر

کاشی‌کاری‌های داخل استخر اولین چیزی هستند که در نمای کلی استخر شما تأثیر دارند، اگر این کاشی‌ها به‌دقت انتخاب شوند حاصل آن‌ها در ترکیب با نورپردازی به‌سان شاهکاری هنری خواهد بود که می‌توانید ساعت‌ها در آن غرق شوید!

نورپردازی استخر

نورهای منعکس‌شده از رنگ‌های تیره مانند آبی تیره، سبز و یا آبیِ مایل به خاکستری در طول روز رنگی طبیعی‌تر در اختیار شما قرار می‌دهند. اما اگر کاشی‌هایی روشن انتخاب کرده باشید آب به رنگ آبیِ زنگاری به چشم شما خواهد آمد.

اگر استخری با کف تیره دارید می‌توانید تکه‌هایی از فیبر اپتیک را به‌صورت پراکنده در کف استخر خود نصب کنید؛ نور این نوع از روشنایی‌ها در طول روز نامرئی هستند اما در شب مانند این است که مشتی از ستاره‌ها در آب پاشیده‌اید!

برای نورپردازی عمومی استخر خود از منابع نوری کوچک‌تر استفاده کنید، این نوع از منابع نوری به انواع سنتی و آن دسته که شبیه به چراغ جلوی ماشین هستند ارجحیت دارند.

منابع نوری که در استخرها استفاده می‌شوند نباید درخشش زائد از خود تولید کنند، نورپردازی قرار است حس آرامش به افراد منتقل کند؛ بنابراین نورپردازی را به‌عنوان یک نقطه‌ی تمرکز در یک انتهای استخر به‌حساب آورید.

اگر زاویه دید شما به‌سوی ضلع طویل استخر است و دونقطه مقابل آن دیواری وجود دارد که امتداد آن تا داخل آب‌کشیده شده است، باید نورپردازی خود را به‌سوی دیوار و از یک سمت متمرکز کنید.

اما درصورتی‌که نمای استخر از یک انتهای آن باشد باید نورپردازی را به‌صورت دوطرفه انجام دهید. نکته مهم دیگر در نورپردازی استخر این است که از سقف و مستقیماً از بالای استخر نورپردازی انجام نشود؛ در چنین شرایطی برای تعمیر بخشی از آن‌ها مجبور می‌شوید تا آب استخر را کاملاً خالی کنید.

 به‌جای این کار می‌توانید از منابع نوری دیوارکوب استفاده کنید که در دو طرف استخر قرارگرفته‌اند و با تغییر درشدت نور آن‌ها می‌توانید انعکاسی بی‌نظیر را ایجاد کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]