اسکانو

بهترین متریال برای استفاده در راه‌پله‌ آپارتمان

پله‌ها از پرکاربردترین و پرترددترین قسمت‌های یک ساختمان بشمار می‌روند و به همین دلیل است که عموماً متریال مورداستفاده در آن‌ها سنگ است، چراکه سنگ‌ها بسیار مقاوم بوده و در اثر شستشوی مداوم تا سال‌های سال بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند، از دیگر ویژگی‌های این سنگ‌ها این است که در اثر تردد بالا مقاومت خود را از دست نمی‌دهند و درعین‌حال همواره زیبا خواهند ماند. جز سنگ متریال های دیگری نیز وجود دارد مثل چوب، شیشه و… اما استفاده از این متریال تنها برای داخل ساختمان پیشنهاد می‌شود و می‌توان به قطع گفت که سنگ بهترین متریال برای راه‌پله‌های پرتردد ساختمان‌هاست. یادتان باشد بهترین سنگ‌های انتخابی آن‌هایی هستند که در برابر ضربه، سایش، کثیفی و آلودگی از خود مقاومت بالایی نشان داده و در برابر شستشوی مداوم آسیب نبیند. سنگ‌ها به‌هیچ‌عنوان نباید شیار، شکستگی و لکه داشته باشند و سطح آن‌ها باید همواره صاف و صیقلی باشد. سنگ‌های مقاوم و باکیفیت در صورت واردکردن ضربه با شی فلزی صدایی شبیه به شیشه از خود منعکس می‌کنند.

راه‌پله‌ آپارتمان

انواع مختلف از سنگ‌های مورداستفاده در راه‌پله ساختمان

از سنگ‌ها در هر قسمتی می‌توان استفاده کرد، اما برای آن دسته از راه‌پله‌هایی که در بیرون از ساختمان قرار می‌گیرند کیفیت سنگ انتخابی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد بود؛ چراکه این نوع از سنگ‌ها مداوم در حال جنگ با شرایط آب و هوایی بوده و امکان آسیب آن‌ها بیشتر خواهد بود. در کل سنگ‌های مناسب برای راه‌پله‌ها به گرانیت، تراورتن، سنگ چینی، مرمر و لایم استون تقسیم‌بندی می‌شوند. از مقاوم‌ترین سنگ‌های موجود گرانیتی‌ها هستند که در برابر سایش مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند، این سنگ‌ها درخشش زیادی دارند و برای مکان‌هایی با تردد بالا بسیار مناسب هستند. سنگ‌های تراون دارای ظاهر زیبایی هستند و در برابر سایش نیز مقاوم هستند این نوع از سنگ‌ها در برابر نور خورشید، رطوبت، گرما و سرما بسیار مقاوم عمل خواهند کرد. سنگ‌های مرمر نیز از مقاوم‌ترین‌ها هستند می‌توانند به سایش، رطوبت و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

سنگی انتخاب کنید که درصد جذب آب بالایی نداشته باشد!

اگر دقت کرده باشید برخی از لکه‌ها بر روی سنگ‌ها هیچ‌گاه پاک نمی‌شوند؛ به دلیل آنکه سنگ‌ها دارای درصدی جذب آب هستند به همین دلیل آلودگی‌هایی که به شکل مایع باشند جذب سنگ شده و دیگر پاک نمی‌شوند؛ ازاین‌رو زمانی که سنگ انتخاب می‌کنید به یاد داشته باشید درصد جذب آب بالایی نداشته باشد! در این زمینه سنگ‌های گرانیت، مرمر و سنگ‌های کریستالی و یا چینی بهترین گزینه‌ها بوده و لایم استون از نامناسب‌ترین‌هاست.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]