اسکانو

تا پایان دولت دوازدهم هیچ جهش قیمتی در مسکن اتفاق نخواهد افتاد

عباس شوکتی یکی از کارشناسان حوزه مسکن اعلام کرد که به طور قطع تا پایان دولت دوازدهم هیچ جهش قیمتی در حوزه مسکن اتفاق نخواهد افتاد، بلکه روندی صعودی از معاملات مسکن را همراه با افزایش منطقی قیمت ها شاهد خواهیم بود. این کارشناس بازار مسکن از گذشته نیز اعتقاد بر این داشت که رکودی در بازار مسکن وجود ندارد و در حال حاضر نیز بازار مسکن در وضعیت رونق به سر می برد. قیمت مسکن دارای رشدی 7 درصدی بوده و صدور پروانه های ساخت حدود 6 درصد افزایش داشته است که همگی نتیجه کاهش سود های بانکی بوده و این دقیقا همان سیاست های تقویت تقاضا توسط دولت است.

به گفته این کارشناس مسکن بسیاری از سازندگان سنتی هنوز هم در انتظار رونقی مثل سال های قبل از 91 هستند که در آن دوران یک شبه قیمت ها چند برابر می شد و روز به روز قدرت خرید مردم کاهش می یافت؛ اما در دولت دوازدهم سیاست های دولت به گونه ای بوده که به هیچ عنوان این جریانات دیگر تکرار نخواهد شد. عباس شوکتی همچنین اعلام کرد که در نیمه دوم تعداد افرادی که از صندوق پس انداز یکم استفاده می کنند افزایش خواهد یافت اما هنوز بازار مسکن نیازمند تسهیلات بیشتری برای رونق بوده و باید تسهیلات به صورت هدفمند در قالب صندوق پس انداز خانه اولی‌ها و بافت های فرسوده شهری تزریق شود.

به گفته این کارشناس بسیاری از سازندگان از دید مصرفی به مسکن واهمه داشته و تصور می کنند که اگر سفته بازی و تورم کاهش پیدا کند نمی توان در این حوزه فعالیت داشت، این در حالیست که کشور سالانه 800 هزار واحد مسکونی نیاز داشته که تمامی فعالان در این عرصه می توانند در بازار مسکن خود را نشان دهند. در کشور 24 میلیون خانوار موجود است و 27 میلیون مسکن داریم، اما طبق آمار 4 میلیون خانوار به صورت فشرده در ۱.۳ میلیون مسکن زندگی می‌کنند؛ این نشانگر آن است که واحد های اضافی در اختیار متقاضی واقعی قرار نداشته و دولت باید سیاست هایی اتخاذ کند که استقرار خانواده های بدون مسکن در این واحد های خالی و نیمه خالی که حدود 4.7 میلیون واحد مسکونی است صورت بگیرد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]