اسکانو
ترمووود چیست؟

[:en]ترمووود چیست؟ (Thermowood) [:]

[:en]

ترمووود (Thermowood) چه نوع چوبی بوده و دارای چه ویژگی های منحصر بفردی است؟

چوب یکی از بهترین موادی است که همیشه دارای طرفداران بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی بوده است، اما چوب ها دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت، بارندگی و گرمای شدید نیستند، از این رو در دکوراسیون خارجی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما امروزه روش های مهندسی جدیدی به وجود آمده که می توان عمر و دوام چوب ها را بسیار بالا برد، به گونه ای که بتوان بدون مشکل چوب ها را در دکراسیون خارجی ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار داد. دانشمندانی از کشور فنلاند به راهی دست یافته اند که توسط آن عمل آوری حرارتی چوب انجام می شود، این روش با نام ترمووود شناخته می شود. در این نوع از عملیات از هیچ یک مواد شیمیایی استفاده نشده و فقط با حرارت عملیات مقاوم سازی انجام می شود.

نحوه ساخت ترمووود Thermowood

در این روش چوب ها را برش می دهند و به اشکال متفاوت و مد نظر در می آورند، پس از آن چوب های برش خورده وارد دستگاه ترمووود شده و چوب ها تحت دمای 100 و سپس 130 درجه سانتی گراد تحت شرایطی خاص گرما می بینند. در ادامه این عمل چوب ها خشک شده و رطوبت آنها کاهش می یابد. مرحله بعدی زمانیست که باید حرارتی 180 تا 220 درجه به چوب ها وارد شود. در این دما چوب ها چند ساعت باقی می مانند تا صمغ و رطوبت آنها به طور کامل خارج شده و تمامی قسمت های چوب حتی تا مرکز آن به رنگ قهوه ای روشن در آید. مرحله سوم باید درجه حرارت چوب را آرام آرام کم کرد و به دمای 100 درجه رساند، سپس زمانی که چوب به دمای صد درجه رسید، باید آب و بخار آب بر روی آنها پاشیده شود تا چوب ها حدود 4 تا 6 درصد رطوبت جذب کنند.

با این روش تمامی خصوصیات منفی که در چوب وجود دارد و باعث می شود که به راحتی نتوان از آن برای دکوراسیون خارجی استفاده کرد حذف شده و بدلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود اسیدهای چوب تجزیه شده و از هر گونه جانور میکروسکوپی و حشرات پاک می شود. پس از انجام این فرایند چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هرگونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم خواهد شد.

استاندارد تولید Thermo-S و Thermo-D به چه معناست؟

ترمووود چیست؟

ترمووود ها در دو روش استاندارد تولید می شوند. Thermo-S ها بین 6 تا 8 درصد بسته به میزان رطوبت محیط، دچار تغییر ابعاد یا تورم می شوند و عموما ترمووود هایی که با این استاندارد ساخته می شوند مناسب برای استفاده در اجزای داخل ساختمان، اتصالات در محیط خشک، مبلمان داخل، سونا، اجزای درب و پنجره و گونه های پهن برگ برای اتصالات در هر آب و هوا، مبلمان، کف پوش، سونا و مبلمان فضای سبز می باشند. اما آن دسته از ترمووود ها که با استاندارد Thermo-D ساخته می شوند دارای دوام بالاتری بوده و بین 5 تا 6 درصد بسته به رطوبت هوا دچار تورم و یا تغییر شکل خواهند شد. آن دسته از ترمووود هایی که با این روش ساخته می شوند مناسب برای استفاده در نما و دیوار، درب های بیرونی، پشت پنجره، سونا، حمام و سرویس بهداشتی، کف پوش و مبلمان فضای سبز و گونه های پهن برگ برای تمام مصارف مشابه نوع S با رنگ تیره تر می باشند.

ویژگی های ترمووود Thermowood

  1. دوام بالا و ثبات ابعاد
  2. مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات
  3. فاقد صمغ، خلوص و یکنواخت
[:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]