اسکانو
دیدنی‌های بندر انزلی

دیدنی‌های بندر انزلی، منطقه آزاد شمال کشور

بندر انزلی کجاست؟ بندر انزلی یکی از زیباترین شهرهای ایران و درواقع اروپای ایران به شمار می‌رود. این شهر یکی از شهرهای توریستی کشور بوده که سالانه میلیون‌ها توریست را دل خود جای می‌دهد. این شهر درواقع در میان تمامی شهرهای شمالی ایران هم به جهت طبیعت زیبا و هم معماری خاص و دیدنی یکی از مهم‌ترین‌ها بشمار می‌رود و درواقع پنجمین بندر فعال اقتصادی کشور است. در سفر به انزلی می‌توانید از فسنجان معروف انزلی و ترشه کباب و یا ماهی سوف (در فصل) ماهی سفید و اوزون برون، کال کباب و ترشه شامی نوش جان کنید. جالب است بدانید بهترین بشقاب پیش‌غذای انزلی شمال اشپل، گردو و باقالاست. برترین جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل تالاب انزلی، بازارهای بندر انزلی، موج‌شکن‌های بندر انزلی، بوستان بلوار ساحلی بندر انزلی، کشتی مسافری ـ تفریحی میرزا کوچک‌ خان، شهرک دهکده ساحلی بندر انزلی، کاخ‌موزه نظامی میان پشته است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین جاذبه‌های انزلی است، درواقع این تالاب یکی از جالب‌ترین تالاب‌های سراسر دنیا ازنظر تنوع زیستی بشمار می‌رود. این تالاب دارای 280 کیلومترمربع وسعت است. این تالاب را می‌توان در زمستان محلی برای میزبانی انواع پرندگان مهاجر ازجمله قوهای سفید، غاز، اردک، مرغابی، چنگر و … دانست. در سراسر این تالاب می‌توانید نیلوفرهای آبی را مشاهده کنید که در سرتاسر آن نمایان هستند.

موج‌شکن

موج‌شکن اکنون محلی است که تقریباً تمام بازدیدکنندگان در کنار آن‌یک عکس یادگاری می‌گیرند. درواقع این موج‌شکن برای مهار موج‌های دریا و جلوگیری از آسیب به کشتی و قایق‌ها ساخته‌شده است.

پل‌های انزلی

در سال‌های گذشته دو منطقه غازیان و انزلی از یکدیگر جدا بودند و مردم برای تردد میان این دو منطقه باید از طریق قایق اقدام می‌کردند؛ اما پس از سال 1314 پل‌های غازیان و انزلی برای تردد بهتر مسافران ساخته شد که هم‌اکنون با جلوه‌هایی از دوران گذشته خود به‌صورت بتنی ساخته‌شده و زیبایی زیادی برای این منطقه به وجود آورده است.

برج ساعت

برج ساعت از قدیم‌ترین‌های انزلی بشمار می‌رود. این برج به دستور خسرو خان گرجی، حاکم ناصرالدین‌شاه در انزلی و در سال 1294 شمسی ساخته‌شده و هم‌اکنون نیز از آن استفاده می‌شود. این برج آجری بوده و در آن چراغ‌های روغنی برای دیده‌بانی و راهنمایی کشتی‌ها تعبیه‌شده بود. این برج در سال 1307 بازسازی شد و در هر چهار طرف آن ساعت کار گذاشتند که از آن به بعد به‌عنوان برج ساعت نام‌گذاری شد.

بلوار ساحلی

بندر انزلی از سالیان دوردست با روسیه هم‌مرز بوده و رفت آمدهای بسیاری میان شهرهای مرزی صورت می‌گرفته است، این شهر حال و هوای اروپایی داشته که این مسئله را می‌توان در نوع معماری آن نیز مشاهده کرد.

 کاخ انزلی

در فواصل میان دو پل غازیان و انزلی یک کاخ سلطنتی در مساحتی 1500 متری در کنار ساحل قرار دارد. این کاخ را پس از آتش‌سوزی در کاخ خوشتار که متعلق به یک تاجر روسی بود و درواقع برق را به ایران آورد در کنار کاخ اصلی ساختند. در حال حاضر این کاخ به موزه نظامی نیروی دریایی تبدیل‌شده که انواع سلاح گرم و سرد از زمان صفویه به بعد را در معرض تماشا قرار می‌دهد.

 حافظیه انزلی

در قسمت بالایی بلوار ساحلی انزلی که یکی از جاذبه‌های گردشگری بوده و مکانی برای تجمع گردشگران است، بنایی سفیدرنگ جود دارد که شبیه به حافظیه شیراز است. این محل درگذشته مکانی برای برگزاری کنسرت موسیقی بوده و هم‌اکنون محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و صنایع‌دستی است.

کشتی میرزا کوچک خان جنگلی

این کشتی درواقع تنها شناور سواحل شمالی به‌حساب می‌آید که از آن برای مقاصد تفریحی استفاده می‌شود. در این کشتی یک وعده‌غذا به همراه موسیقی و عبور از آب‌های انزلی و دریای خزر تقدیم مهمانان خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]