اسکانو
رشد تدریجی مسکن

رشد تدریجی مسکن و قیمت‌های پیشنهادی برای بناهای زیر 10 سال

بسیاری از مشاوران املاک در مناطق مختلف از شهر تهران عنوان می‌کنند که در دو ماه اخیر از سال جاری حجم معاملات و مراجعات خریدوفروش در بازار مسکن بیشتر شده است و این بدان معنی است که نسبت به مدت‌زمان مشابه از سال گذشته شاهد رشدی تدریجی هستیم؛ بنابراین با توجه به این رشد تدریجی می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که بازار مسکن از رکود فاصله گرفته است و کم‌کم به‌سوی پایان دوران پیش رونق رفته و پای به دوره رونق می‌گذارد؛ اما به گفته این مشاوران املاک، نزدیک شدن به دوره رونق این تصور را برای مالکان ایجاد کرده است که می‌توانند قیمت‌های پیشنهادی خود را چندین برابر کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند!

این در حالی است که بازار مسکن اکنون کشش قیمتی تا این حد را نداشته و قیمت‌های ارائه‌شده با توان خرید مردم فاصله‌ای بسیار طولانی دارد که اگر این روند ادامه داشته باشد بازار مسکن دچار حباب قیمتی شده و بازهم در رکود فرو خواهد رفت. ازاین‌رو بهتر است تمامی مالکان و فروشندگان که قصد فروش ملک خود رادارند با توجه به متوسط قیمت منطقه خود رشد قیمتی متناسبی را در نظر بگیرند نه بیشتر از توان مردم! چراکه با این شرایط واحدهای آن‌ها برای مدت‌هایی طولانی در صف فروش قرار خواهند گرفت؛ این افزایش قیمت در واحدهای لوکس و گران‌قیمت نیز به چشم می‌خورد که این کار تنها منجر به آن می‌شود که دوره رکود در چنین واحدهایی افزایش داشته باشد، چراکه متقاضیان چنین واحدهایی از افراد سرمایه‌دار جامعه بوده و اکنون چنین افرادی ترجیح می‌دهند تا پول‌های خود در بازارهای رقیب سرمایه‌گذاری کنند نه بازار مسکن!

 اما قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی با عمر بنای کمتر از ۱۰ سال در مناطق مختلف از تهران منتشرشده است و بر طبق آن بسیاری از واحدها باقیمت‌هایی متناسب با میانگین همان منطقه ارائه‌شده‌اند اما دراین‌بین واحدهایی نیز به چشم می‌خورند که باقیمت متفاوت و بیش از میانگین منطقه هستند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]