اسکانو
رنگ‌های نانو

رنگ‌های نانو و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن

تا به امروز از پیشرفت تکنولوژی در مواد و مصالح ساختمانی برای شما بسیار گفته‌ایم؛ اما دیگر وقت آن است که سری به رنگ‌های نانو زده و کمی هم در مورد آن‌ها برای شما صحبت کنیم. قطعاً در سال‌های اخیر کلمه نانو را زیاد شنیده‌اید؛ فناوری جدیدی که حاصل پیشرفت روزافزون فنّاوری بوده و حتی در وسایل و لوازم مختلف نیز واردشده است!

تکنولوژی نانو چیست؟

نانو درواقع یک بیلیونیوم از یک متر است و در این تکنولوژی می‌توان اتم‌ها و مولکول‌های مواد را به‌گونه‌ای هدفمند و با شکلی دیگر در کنار یکدیگر قرارداد و بدون هیچ محدودیتی عناصر و چیزهای جدید دیگری ایجاد کرد.

رنگ‌های نانو به چه نوع از رنگ‌هایی می‌گویند؟

خب مفهوم نانو و تکنولوژی آن اکنون برای شما به‌خوبی مشخص‌شده است. رنگ‌های نانو نیز از دستاوردهای این تکنولوژی بوده که با خود خواص مفیدی را همراه کرده‌اند. در ساختار این رنگ‌ها از ماده‌ای به نام رزین آکریلیک استفاده‌شده که در آن نانو کامپوزیت گنجانده‌شده است؛ نانو کامپوزیت‌ها یکی از عایق‌ترین موادی هستند که اکنون در دنیا وجود دارند. رنگ‌های نانو دارای دودسته شفاف و رنگی است.

ویژگی‌های رنگ نانو

رنگ‌های نانو

رنگ‌های نانو دارای ویژگی‌های متعددی هستند و همین ویژگی‌ها منجر شده تا آن‌ها به محصولی پرطرفدار تبدیل شوند، برخی از ویژگی‌های این نوع از رنگ‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  1. رنگ‌های نانو قابل‌استفاده در رنگ‌آمیزی و عایق‌کاری دیوارها، کف و سقف ساختمان می‌باشند.
  2. در اثر استفاده از آن‌ها در مصرف انرژی سرمایش و گرمایش صرفه‌جویی خواهد شد.
  3. این رنگ‌ها بر پایه آب بوده و نیازی به حلال ندارند، بنابراین از دسته مواد دوستدار طبیعت به‌حساب خواهند آمد.
  4. رنگ‌های نانو آب‌گریز، مقاوم در برابر نفوذ باران و رطوبت محیط می‌باشند.
  5. به دلیل مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف قابلیت استفاده در نماهای بیرونی و حتی در پشت‌بام‌ها رادارند.
  6. این رنگ‌ها دارای قدرت چسبندگی بالا بوده و بر روی هر سطحی همچون فلزی، چوبی، گچی، سیمانی، بتنی، گالوانیزه و … قرار می‌گیرند.
  7. شستشوی راحت توسط آب، آب و صابون و حتی آب باران
  8. رنگ‌هایی مقاوم در برابر رشد باکتری‌ها، کپک و قارچ
  9. به‌تناسب جنس سطح می‌توان این رنگ‌ها را به‌صورت شفاف نیز مورداستفاده قرارداد.
  10. قابلیت افزودن رنگ‌دانه‌های مختلف به آن و تولید طیف‌های مختلف رنگی
  11. ضد اشعه UV خورشید
  12. این رنگ‌ها از قیمت مناسب بهره برده و رقیب قوی در برابر رنگ‌های معمولی هستند.
  13. اجرای رنگ‌های نانو توسط هر وسیله رنگ‌آمیزی امکان‌پذیر است.
  14. دارای ماندگاری بسیار بالا
  15. مقاومت در برابر ذرات آلاینده معلق در هوا

رنگ نانو چه کاربردهایی در ساختمان دارد؟

رنگ‌های نانو علاوه بر تمامی کاربردهایی که دارند به‌عنوان عایق و محافظ بیشترین استفاده رادارند. این نوع از رنگ‌ها همان‌طور که گفتیم قابل‌اجرا توسط هر وسیله رنگ‌آمیزی بوده و به‌صورت مایع هستند و عایقی بسیار مناسب در برابر رطوبت و حرارت می‌باشند. این رنگ‌ها را می‌توان به‌عنوان محافظ بر روی بسیاری از سطوح نیز استفاده کرد، چراکه پایه این نوع از رنگ‌ها شفاف بوده و هیچ رنگ‌دانه‌ای ندارند. موارد استفاده از رنگ‌های نانو در دیوارهای داخلی و نمای ساختمان، سقف و کف ساختمان، کف استخر، اتاق‌های فنی و کنترل، زیرشیروانی، کانال‌های تهویه هوا و عایق‌کاری کانکس و کانتینر است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]