اسکانو
گرافن

ساخت گرافن سه‌بعدی به سبکی هوا و سخت‌تر از فولاد

پیشرفت علم و تکنولوژی در کنار نیازهای بشر همواره راهی برای ساخت مواد و مصالحی جدید بوده است. امروزه بشر توانسته با ترکیب تکنولوژی با مواد آلی موجود در طبیعت موادی مصنوعی را تولید و کشف کند که از متریال های نوین به‌حساب آمده و می‌توانند راهگشای بشر درزمینهٔ های مختلفی باشند. یک تیم از محققان دانشگاه MIT یک متریال جدیدی را طراحی کرده که از قوی‌ترین و سبک‌وزن‌ترین متریال ها در جهان به‌حساب می‌آید.

گرافن

این متریال کاملاً سه‌بعدی بوده و از ترکیب و فشرده‌سازی گرافن ها تولید می‌شود. لازم است بدانید گرافن ورقه‌ای دوبعدی از اتم کربن است که دارای یک پیکربندی شش‌ضلعی و لانه‌زنبوری بوده که درواقع می‌توان آن را جدیدترین عضو از خانواده کربنی گرافیتی چندبعدی دانست. در این محصول به دلیل استحکام پیوندی که میان اتم‌های کربن وجود دارد شاهد استحکام کششی بالایی خواهید بود که هر ورق از آن دارای ضخامتی برابر با یک اتم است! ازاین‌رو از دسته سبک‌وزن‌ترین متریال ها بشمار می‌رود.

 این محققان مدل‌های متفاوتی از این متریال را توسط چاپگرهای سه‌بعدی تولید کرده‌اند و دریافته‌اند که نوعی از این متریالها که از ساختار هندسی نامنظم بهره می‌برند نسبت به‌نوعی که دارای ساختار هندسی منظم هستند از مقاومت بیشتری برخوردار می‌باشند. ظاهر این نوع از متریال ها شبیه به اسفنج بوده و در خود دارای حفره می‌باشند، به‌علاوه اینکه تراکم آن‌ها 5% و قدرت آن 10 برابر فولاد است.

 استفاده از گرافن در ساختار این نوع از متریال منجر به آن شده که وزنی به سبکی هوا در عین حال قدرتی بسیار بالا داشته باشند. ساختار جدید این نوع از متریال می تواند برای برای تغییر در ساختار موادی از جمله پلیمر، بتون و غیره مورد استفاده قرار بگیرد و از آنها برای ساخت استوانه ها و یا نگهدارنده هایی که توان تحمل بار زیادی دارند استفاده شود، از این رو متریال جدید می تواند در صنعت ساخت و ساز نقشی بسیار بزرگ را ایفا کند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]