اسکانو
تسهیلات مسکن

ضوابط تعیین‌شده برای رفع مشکل تسهیلات مسکن تا دو هفته آینده

تسهیلات مسکن به مردم اعطا شد تا در این زمینه قدرت خرید مردم افزایش پیداکرده و در ادامه آن بازار مسکن از رکودی که در آن گیر افتاده بود خارج شود. تعداد بسیار زیادی از افراد از این تسهیلات استفاده کرده که بخش بسیاری از آن‌ها خانه اولی‌ها و کسانی بودند که نیازمند به تبدیل احسن کردن ملک فعلی خود هستند؛ اما در پرداخت وام مسکن به متقاضیان مشکلاتی نیز وجود داشت که اکنون هیئت‌مدیره بانک مسکن برای رفع آن تدابیری اندیشیده است؛ بر این اساس یکی از اعضای هیئت‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد که کارگروهی برای بازنگری به ضوابط پرداخت وام تعیین کرده‌ایم و تا دو هفته آینده قرار بر این است تا مشکلات مربوط به ضمانت‌ها از بین بروند.

 انارکی همچنین گفت: در حال حاضر ضمانت برای وام مسکن از دسته ضوابط بانکی نیست اما در شرایطی که تسهیلات بدون سپرده واگذار می‌شود اگر متوجه آن شویم که متقاضی توان پرداخت این اقساط را ندارد از او درخواست می‌شود تا برای دریافت وام خود یک ضامن معرفی کند. این شرایط برای حساب‌هایی همچون صندوق یکم، انواع صندوق‌ها، حساب جوانان و… وجود نداشته اما در دستور کار بانک قرار خواهد گرفت. بر اساس مشکلاتی که درزمینهٔ ضامن وجود داشت کار گروهی تعیین‌شده است که وظیفه آن‌ها بررسی مجدد و بازنگری ضمانت‌های وام مسکن است تا در شرایط پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان تسهیل ایجاد شود.

به گفته انارکی هیچ‌یک از شعبه‌های بانک مسکن به‌هیچ‌عنوان نباید برداشت‌های خاصی در این زمینه کرده و در مغایرت با ضوابط ابلاغ‌شده اقدامات خاصی را انجام دهند. ضوابط تعیین‌شده در طی دو هفته آینده به شعب بانک‌ها ابلاغ‌شده و تمامی شعب باید بر اساس این ضوابط اقدام کرده و مشکلاتی که در این زمینه برای مردم به وجود آمده است باید پایان بگیرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]