اسکانو
طراحی داخلی

طراحی داخلی سبک گوتیک و خصوصیات بارز آن

گوتیک نام یک سبک و درواقع نوعی از معماری در قرون‌وسطا بوده که اکثراً در کلیساهای زمان قدیم استفاده می‌شده است. در نگاه اول این سبک فضایی از وحشت و ترس را در افراد ایجاد می‌کند و برخی بر این عقیده هستند که سبک گوتیک تنها برای کلیساهای قدیمی و مکان‌های تاریخی مناسب است.

 اما جالب است بدانید ازنظر کارشناسان این نوع طراحی و معماری سبکی را ایجاد کرده که با حرکت‌های پیچیده و ظریف و زیبا یک نوع از شاهکار هنری در دنیای معماری به‌حساب می‌آید. سبک گوتیک درواقع سبکی بسیار باوقار بوده و تنها برای افراد قدرت‌طلب مناسب است و سبکی است که مورد انتخاب بسیاری از افراد نخواهد بود.

برخلاف دیگر سبک‌های موجود در طراحی و دکوراسیون به‌سادگی می‌توان زمان پیدایش سبک گوتیک را تخمین زد. این طراحی اولین بار در سال ۱۱۵۰ میلادی به وجود آمد و هنوز هم سبکی پرطرفدار است که در اروپا شاهد آن خواهید بود. نشانه‌هایی که سبک گوتیک با خود همراه دارد، ستون‌های قوس‌دار آن بوده و طرح و رنگی بخصوص که در خود جای‌داده است و عموماً این نوع از طراحی را بیشتر در کلیساها می‌توان یافت و به همین دلیل است که عده‌ای این سبک را همان سبک کلیسایی می‌خوانند.

همان‌طور که می‌دانید هر سبکی برای خود ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؛ در سبک گوتیک برخلاف سبک‌های طراحی دکوراسیون دیگر نور جای کمتری دارد و این نوع از فضاها اغلب تاریک هستند.

خطوط عمودی همچون دیوارهایی بلند به همراه پنجره‌های عمودی بلند از دیگر مشخصه‌ها در این نوع سبک هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این سبک دیوارهای خارجی پوشیده شده از گل و گیاهان سبز است که این امر را نیز در کلیساهای قدیمی دیده‌اید.

وسایل بکار برده شده در این نوع سبک به‌صورت سنگین و محکم ساخته می‌شوند و عموماً از جنس چوب محکم بلوط و آراسته با طرح‌ها و نقوش آن دوران می‌باشند. در تمامی این سبک و در بالای صندلی‌ها و کابینت‌ها و درب‌ها شاهد قوس‌هایی سنگین هستید و معمولاً بیشترین پارچه‌هایی که در این سبک استفاده می‌شوند از جنسی ضخیم بارنگ‌هایی تیره هستند، جنس پارچه استفاده‌شده در این سبک معمولاً ابریشم، ساتن یا مخمل بارنگ‌های غنی و جسورانه است و پرده‌ها و رویه مبلمان معمولاً از مخمل و ملافه و روتختی از ساتن و ابریشم می‌باشند.

رنگ‌ها در این سبک دارای غلظت زیادی هستند و عمدتاً رنگ‌های تیره بیشترین استفاده رادارند، رنگ‌هایی نظیر بنفش، یاقوتی، سیاه‌وسفید، قرمز اخرایی، سبز تیره، زمردی و طلایی معرف سبک گوتیک هستند.

اما پیشنهاد می‌شود برای استفاده از این سبک در دنیای امروزی، با به کار بردن وسایلی با طرح و نقوش سبک گوتیک در کنار رنگ‌هایی از سبک مدرن زیبایی وصف‌ناپذیری را به فضای خود بدهید؛ چراکه سبک مدرن با صمیمیت هرچه بیشتر با انواع سبک‌های معماری و دکوراسیون تلفیق‌شده و نتیجه‌ای بسیار دل‌انگیز حاصل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]