اسکانو

قیمت بالای مسکن منجر به رکود در بازار مسکن مشهد شد

باآنکه تصور می‌رود بیشترین رکود در شهر تهران حاکم است، اما نایب‌رئیس اتحادیه املاک مشهد اعلام کرد که بازار مسکن مشهد به‌شدت در رکود فرورفته و دلیل آن‌هم گران بودن واحدهای مسکونی است؛ بنابراین بسیاری از مردم توان خرید نداشته و امکان ورود برای آن‌ها به این بازار عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود. به گفته این مسئول در شهر مشهد از چند سال پیش تاکنون رکود وجود داشته و همین مسئله منجر شده تا بسیاری از واحدهای صنفی هم سو با مسکن در شهر مشهد از سودآوری خارج شوند.

علاوه بر آنکه توان خرید مردم کم است و آن‌ها قدرت ورود به بازار مسکن ندارد، از طرفی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که زودبازده باشد، بنابراین در این بازار ورود نداشته و سرمایه‌گذاری خود را در بازارهای رقیب انجام می‌دهند. نایب‌رئیس اتحادیه املاک مشهد همچنین اظهار داشت: باید گردش‌های مالی به‌اندازه‌ای متناسب برسد که بتوان فعالیت دوباره را در این صنف شروع کرد؛ از ابتدای سال جاری رکود موجود در بازار مسکن مشهد توانسته 700 صنف معاملات املاکی را از کار بیکار کند! این واحدهای بسته‌شده دارای نیروی کار زیادی نیز بوده‌اند که اکنون محل درآمد آن‌ها بسته‌شده است اما امیدوار هستیم تا در سال آینده توسط برخی از سازوکارها مانند اهرم‌های تشویقی در تسهیلات توسط دولت مجدداً چرخه فعالیت‌های اقتصادی جایی برای آن‌ها باز کند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]