اسکانو
قیمت مسکن

قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری تنها 10 درصد افزایش دارد

حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در سال جاری تاکنون به دلیل آنکه خریدوفروش در بازار مسکن دارای رشد بود، زمینه‌ای هم برای رشد قیمت مسکن ایجاد شد، اما این رشد نشان از ایجاد قیمت‌هایی افسارگسیخته ندارد و نیمه دوم سال 96 نیز همچنان به‌آرامی به رشد خود ادامه می‌دهد؛ به‌طوری‌که در نیمه دوم سال جاری تنها 10 درصد قیمت مسکن دارای افزایش است، و به‌مرور میزان خریدوفروش در بازار مسکن در حال افزایش است. عقبایی همچنین اظهار داشت که بازار اجاره‌بها دارای هیچ رشد قیمتی در این نیمه از سال نیست چراکه قیمت اجاره‌بها به دلیل وجود فصل پاییز و زمستان و کم شدن تعداد جابه‌جایی مردم کاهش خواهد داشت. عقبایی می‌گوید باآنکه افزایش قیمت تراکم، عوارض صدور پروانه ساختمانی و مصالح ساختمانی را شاهد بودیم اما قیمت مسکن در بازار همچنان دارای رشدی زیاد نبوده و قیمت‌های ارائه‌شده همچنان هم از نرخ تورم پایین‌تر است و این رویه همواره ادامه خواهد داشت.

در آبان ماه امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه از سال گذشته تعداد معاملات انجام‌شده دارای 18.5 درصد رشد بوده است و متوسط قیمت خرید یک مترمربع از واحد مسکونی در تهران برابر با  4 میلیون و هشت‌صد هزار تومان بوده که به نسبت همین مدت‌زمان از سال گذشته دارای ۱۰٫۹ درصد افزایش است. درمجموع از ابتدای سال جاری تا آبان ماه گذشته تعداد 113 هزار و 800 واحد مسکونی مورد معامله قرارگرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته رشد 7.7 درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]