اسکانو
مصالح نوین

متریال و مصالح نوین در دنیای امروزی

می‌دانیم دنیا روزبه‌روز در حال پیشرفت است و هیچ‌چیزی در این دنیا دیگر وجود ندارد که دستخوش تغییراتی به‌واسطه پیشرفت تکنولوژی نشده باشد. بیشتر مصالح و متریال امروزی در صنعت ساخت‌وساز دقیقاً همان‌هایی هستند که درگذشته استفاده می‌شده‌اند و امروزه تکنولوژی بر روی آن‌ها دست گذاشته است و با شکلی نوین و کاربری‌های بیشتر برای استفاده عموم حاضرشده‌اند؛ اما در مطلب امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که در دنیای مصالح و متریال نوین امروزی چه چیزهایی برای یک زندگی راحت‌تر تولیدشده است.

کاشی‌های حرارتی

این کاشی‌ها نسبت به حرارت از خود واکنش نشان می‌دهند. کاشی‌های حرارتی توسط شرکت Moving Color طراحی‌شده است. این نوع از کاشی‌ها در حالت عادی به رنگ سیاه هستند اما زمانی که درجه‌ای از حرارت به آن‌ها می‌خورد طیف‌های رنگی متفاوتی را تولید می‌کنند که آن‌هم به دلیل پتانسیل بالای حرارتی در آن‌ها است. از این نوع کاشی‌ها می‌توان در آشپزخانه، اتومبیل و لوازم‌خانگی و … استفاده کرد.

بتن خودترمیم شونده

بتن را همه به‌عنوان متریالی ترد و خشک می‌شناسیم که به‌سادگی دچار ترک‌های بسیاری می‌شود؛ اما مواد هوشمندی تولیدشده که به‌سادگی می‌تواند از درون خود را ترمیم کند. طراح این نوع از متریال با استفاده از کپسول میکروسکوپی و سیلیکات سدیم به این متریال جدید دست‌یافته که در آن سیلیکات سدیم زمانی که با بتن ترکیب می‌شود می‌تواند ترک‌های ایجادشده درون خود را به‌سادگی و به‌صورت خود به خودی بپوشاند؛ بنابراین در ساخت‌وساز بناها دیگر نیازی به تعویض و یا تعمیر بتن نخواهد بود.

سیمان‌های جذب‌کننده کربن

فکر کنید سیمانی تولید شود که قادر به جذب CO2 موجود در هوا باشد! جالب است بدانید که سالانه مبلغ هنگفتی برای سیمان هزینه می‌شود که این سیمان‌ها حدود 5 درصد از کربنی که در هوا وجود دارد را تولید می‌کنند؛ اما امروزه طراحان توانسته‌اند نمونه‌ای از متریال را طراحی کنند که CO2 موجود در هوا را جذب کرده و می‌تواند یکی از منابع عالی در کاهش گازهای گلخانه‌ای بشمار برود.

Flexicomb

فلکسیکومب محصولی است که از نی های آشامیدنی تولیدشده که توسط آن‌ها می‌توان یک‌شکل شفاف به‌عنوان یک روشنایی تولید کرد. فلکسیکومب ها محصولاتی انعطاف‌پذیر بوده و می‌توان آن‌ها را شبیه به الگوهای لانه‌زنبوری شکل داد.

شیشه‌های جنبشی

در شیشه‌های جنبشی، سیلیکون در بافت شیشه بکار برده شده که با استفاده از محرک‌های الکتریکی فعال می‌شوند، نتیجه این فعال شدن منجر به جذب CO2 محیط شده که همین امر می‌تواند به تنفس افراد خانه کمک بسزایی کند.

بتن اسفنجی

بتن‌های اسفنجی نوعی از بتن هستند که در آن‌ها از مخلوط شن، سیمان و آب و ماسه به‌اندازه‌ای کم استفاده می‌شود. این نوع بتن در خود دارای فضاهایی خالی است که منجر به عبور آب می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]