اسکانو

معرفی دو متریال پر کاربرد و جالب در دنیای امروزی

روز به روز که می گذرد دنیا در حال پیشرفت است، هر ثانیه ای نسبت به ثانیه قبل دارای تغییراتی است و گویی با هر ثانیه ای که می گذرد دنیا به پیشرفتی دیگر دست می یابد؛ این پیشرفت در تمامی جنبه های زندگی قابل لمس است و دست خود را بر روی متریال مختلف ساخت و ساز نیز گذاشته است. امروز می خواهیم دو متریال جالب را برای شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها معماری داخلی و خارجی توانسته دستخوش تغییرات بسیاری شود. همراه اسکانو باشید.

متریال ETFE

ETFE

متریال ETFE از آن دسته متریالیست که از گذشته به امروز رسیده، متریالی که اینک دستخوش تغییراتی شده و از آن برای ساخت و ساز نیز استفاده می شود.  ساخت ETFE مرتبط با سال 1970 است که در آن زمان از یک نوع ضایعه صنعتی برای ساختش استفاده می کردند. از این متریال در آن سالها در صنعت هوانوردی و صنعت هسته ای به دلیل دوام فیزیکی و مقاومت شیمیایی استفاده می شد. این متریال در سال 1981 شکلی دیگر به خود گرفت و برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت. ETFE یک محصول پلیمری است که در واقع یک نوع پلاستیک شفاف و با دوام به حساب می آید.

ETFE

امروزه این نوع از محصول قابلیت آن را دارد تا تبدیل به ورق ها و صفحات نازکی شود که دوام بالایی دارند و سپس به همان صورت و یا به صورت بالش های پفکی و باد شده مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از متریال برای استفاده در ساخت و ساز و طراحی خارجی توسط قاب های آلومینیومی به سازه بنا متصل خواهد شد.

ETFE

این نوع از ورقه ها در آزمایشات انجام شده تحت تاثیر اشعه ی UV آلودگی هوا و سایر عوامل فرسایشی قرار نگرفته و در آنها شاهد هیچ گونه تحلیل رفتگی، تجزیه یا کاهش میزان کشش نبوده اند. طراحان با توجه به آزمایشات انجام شده پیش بینی کرده اند که این متریال بدون هیچ تغییری تا 40 سال دوام خواهد آورد.

wood skin متریالی انعطاف پذیر در طراحی داخلی

wood skin

wood skin نام یک متریال پوسته چوب است، متریالی کامپوزیتی که به تازگی در میلان طراحی شده است. این نوع از متریال از همان چوب که سال های سال است مورد استفاده قرار میگیرد ساخته می شود.

wood skin

یکی از مزیت های این متریال شبکه ای بودنش است که به مهندسان اجازه می دهد به دلخواه خود آن را شکل داده و در نهایت نقش های نامتعارف را برای طراحی داخلی تولید کنند. قطعات این متریال به صورت مثلثی بوده که ابعاد آن از طریق دستگاه طراحی شده و سپس برش داده می شود.

این شکل منجر به آن شده تا طراحان برای هر نقش و طرحی به سادگی بتوانند پوسته را خم کنند و شکل دلخواه را بدست بیاورند. این نوع از متریال در طراحی سقف های کاذب، طراحی دیوارها، طراحی نماهای مکان های مختلف نظیر رستوران ها و هر جای دیگری که تصورش را کنید قابل استفاده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]