اسکانو
هاورتیا کوپری

معرفی هاورتیا کوپری و نحوه نگهداری از آن

هاورتیا کوپری یکی از انواع کاکتوس و درواقع از دسته گیاهان چندساله بشمار می‌رود؛ این گیاه بومی کیپ شرقی در آفریقای جنوبی است. هاورتیا کوپری در نیمه بالایی خود از تکه‌هایی روشن بهره برده است که اجازه می‌دهند تا نور به درون گیاه نفوذ کند؛ این قسمت‌های شفاف عموماً به رنگ صورتی روشن می‌باشند. این گیاه دارای برگ‌هایی 12 سانتی‌متری بوده و تعداد آن‌ها عموماً از 20 تا 40 عدد متغیر است، نیمی از این گیاه داخل خاک است و نیمی دیگر از آن‌که شفاف بوده و از خاک بیرون است.

نور زیاد در این گیاه می‌تواند رنگ را متمایل به قرمز کند، این تغییر رنگ حتی در اثر آبیاری زیاد نیز برای گیاه اتفاق خواهد افتاد. این نوع از کاکتوس به سرما تا -5 درجه نیز مقاوم است، اما بهترین دما برای آن حدود 24 تا 26 درجه بوده که می‌تواند رشدی مناسب را تجربه کند. مناسب‌ترین خاک برای هاورتیا کوپری مخلوطی از دو قسمت شن و ماسه و یک قسمت خاکبرگ و خاک رس است، این نوع خاک کاملاً سبک بوده و زهکش مناسبی نیز خواهد داشت. برای هاورتیا کوپری بهتر است نور خورشید در حد متوسط را فراهم کنید و یادتان باشد این گیاه به نور مستقیم و زیاد حساسیت نشان خواهد داد.

در فصل رشد که بهار و تابستان است بهتر است آبیاری برای این گیاه به‌صورت منظم و هر ده روز یک‌بار صورت بگیرد، اگر در منطقه‌ای گرم زندگی می‌کنید این مدت‌زمان را به 7 روز یک‌بار کاهش دهید. در زمستان و پاییز که زمان استراحت گیاه فرامی‌رسد بهتر است آبیاری را به 15 روز یک‌بار موکول کنید. یادتان باشد بهترین روش برای ازدیاد این گیاه استفاده از پاجوش‌های آن است و برای این کار باید در بهار پاجوش‌ها را در مخلوطی از خاک جدید بکارید. این گیاه توسط بذر در دمای 21 درجه نیز قابل رشد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]