اسکانو
گیاه برای کاشت در مزار

مناسب‌ترین گیاه برای کاشت در مزار

تمامی کسانی که عزیزان خود را از دست می‌دهند در پی مناسب‌ترین گیاه برای کاشت در مزار آن‌ها هستند، گویی با این کار می‌خواهیم عشق و محبتی که در دل برای عزیزانمان داریم و دیگر در پیشمان نیستند این‌چنین نشان دهیم، می‌خواهیم در نبودشان درختی را به‌جایشان بکاریم تا گیاه سرسبزشان همیشه سرزنده در این دنیا باقی بماند؛ اما تمامی گیاهان موجود بر سر مزار سالم باقی نمی‌مانند، خصوصاً به دلیل شرایط جوی و نوع خاکی که عموماً در بهشت‌زهرا وجود دارد هر گیاهی توان رشد وزندگی در آن را ندارد؛ بنابراین برخی از گیاهان را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند در شرایط جوی و خاکی بهشت‌زهرا به‌خوبی رشد کرده و سرزنده بمانند. همراه با ما باشید.

گل‌طاووسی

گل طاوسی در دسته‌گل‌های معطر و گل‌دار بوده و بادشکن است. این گیاه مقاوم به خشکی بوده و در بهار تا اوایل خرداد گل‌های زیبایی می‌دهد. این گل در شرایط جوی مختلف از خود مقاومت نشان داده و می‌توان گفت از دسته گیاهانی است که وقتی می‌کارید دیگر نگرانی جهت آبیاری آن نخواهید داشت.

درختچه‌ی خرزهره

خرزهره گیاهی مقاوم نسبت به شرایط جوی است، گیاهی که توان تحمل سرما و گرما و خلاصه هر مشکلی را دارد. این گیاه در تابستان گل‌های زیادی می‌دهد و هرساله پربارتر خواهد شد.

کامیس پاریس و کامیس طبری

این گیاهان در آرامستان ها به‌خوبی جواب می‌دهند. این گیاهان به خشکی و سرما مقاوم بوده و باید در زمان خرید دقت کنید که ریشه‌هایش پر باشد و انتهای بوته آن سفت باشد تا در سال‌های آینده بوته از یکدیگر باز نشود. تنها لازم است سال اول که آن را کاشتید در زمستان رویش را پلاستیک بکشید که سرما نزند، پس‌ازآن گیاه با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. گیاه کامیس طبری هم از همین دسته است تنها فرقش در شکل ظاهری و فرم کشیده‌اش است.

سنجد

سنجد گیاهی است که برگ‌هایش تقریباً نقره‌ای‌رنگ است و گل‌های معطر و زیبایی در آن می‌روید. این گیاه به آفتاب مقاوم بوده و گرما و خشکی را به‌خوبی طاقت می‌آورد.

زیتون

زیتون از دسته درختان بدون دردسر است؛ این درخت در ماه خرداد آفت شپشک می‌گیرد که برای آن باید تدابیری بی اندیشید، اما به‌جرئت می‌توان گفت زیتون از دسته گیاهان است که به هر سختی طاقت از خود نشان خواهد داد.

اتریپلکس

اتریپلکس نسبت به‌تمامی گیاهان مناسب برای خاک‌های شور است، این گیاه مقاوم به تشنگی و گرما و سرما بوده و چیزی وجود ندارد که بتواند زندگی آن را به خطر بیندازد.

بلوط همیشه‌سبز

بلوط همیشه‌سبز از دسته درختان خاص و زیباست که می‌توان به‌جرئت گفت برای این گیاه مرگ هیچ تعریفی ندارد. میوه‌های این گیاه اگر بر روی زمین بیافتند می‌توانند مجدداً سبز شوند. این گیاه بسیار مقاوم به شرایط سخت آرامستان ها است.

رزماری و اسطوخودوس

این دو گیاه نیز به‌شدت مناسب برای کاشت در آرامستان هستند. اسطوخودوس به دلیل اینکه پس از بزرگ شدن دچار لختی در پایین ساقه‌ها نمی‌شود زیبایی بیشتری داشته؛ جالب است بدانید که این دو گیاه مقاوم به نور زیاد و آب کم هستند.

گل ناز آفتابی

اگر از طرفداران کاشت گل در مزار هستید گل ناز آفتابی انتخابی بسیار خوب است؛ این گل به‌خوبی با شرایط جوی و خاکی آرامستان هماهنگ بوده و اگر در اثر سرما خشک شود تخم‌هایش در همان‌جا ریخته و مجدداً سبز خواهد شد.

از دیگر گیاهانی که می‌توانید در آرامستان و بر سر مزار از آن‌ها استفاده کنید می‌توان به اکالیپتوس، سرو شیراز یا زربین وسرو نقره‌ای، ابریشم مصری و درخت زیتون‌تلخ اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]