اسکانو
معماری خاص

موزه لوور امارات ساختمانی با معماری خاص و الهام گرفته از باران نور

موزه لوور جدیدترین پروژه از معمار مشهور فرانسوی بانام ژان نوول است که در شهر ابوظبی امارات بازگشایی‌شده است. این پروژه دارای یک گنبد بزرگ با قطری معادل 180 متر بوده که به‌صورت شناور بر روی ساختمانی قرار دارد. این ساختمان دارای ساختاری پیچیده بوده که بر روی آن اشکال ستاره‌ای و هندسی به تعداد 7820 با وزنی متعادل قرارگرفته است. این اشکال ستاره‌ای دقیقاً در 8  ولایه بر روی یکدیگر با زوایای مختلفی قرارگرفته‌اند که نتیجه کار منجر به‌ظاهر بسیار زیبای این گنبد شده است. معماری خاص و این نوع از ساختار علاوه بر آنکه زیبایی بسیاری دارد می‌تواند در لایه‌های زیرین ایجاد سایه کرده و نوری نامتعادل را در برخی از نقاط از خود عبور بدهد که به‌صورت یک اشعه ریز به درون این مجموعه نفوذ می‌کند. جالب است بدانید این نوع طراحی نامی با عنوان باران نور را به خود اختصاص داده است و این به آن معناست که نور از بنایی بتواند به‌صورت مساوی در تمام سطح تقسیم شود.

این گنبد توسط چهارستون در جای خود نگه‌داشته شده اما این پایه‌ها نامرئی هستند به‌طوری‌که در حکم عرصه ساختمان عمل کرده و هیچ شکلی از ستون سازه‌ای به تصویر نمی‌کشند. این پایه‌ها دارای فاصله‌ای 110 متری از یکدیگر بوده که همین امر منجر شده تا به‌خوبی بتوانند محیط خلأ ایجادشده را محکم در جای خود نگه‌دارند. گنبد از لبه‌ها حدود 29 متر فاصله داشته و جالب‌تر آنکه فاصله بالاترین نقطه گنبد تا زمین به 40 متر بالاتر سطح دریا و 36 متر بالاتر از سطح زمین می‌رسد!

برای این ساختمان دو ورودی خشکی و دریا نیز در نظر گرفته‌شده است که تمامی بازدیدکنندگان می‌توانند در زوایای مختلفی وارد موزه شوند؛ نکته جالب در مورد این ساختمان خاص این است که گنبد قرارگرفته در آن برای ایجاد سایه در اقلیم گرم و آفتابی امارات طراحی‌شده و حفره‌هایی که درون آن قرارگرفته است در نقش یک فیلتر هوا عمل کرده و گردش هوا را در مجموعه امکان‌پذیر می‌کند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]