اسکانو
شستشوی لباس‌های پشمی در خانه

نکاتی برای شستشوی لباس‌های پشمی و زمستانی در خانه

اکثر ما لباس‌هایی داریم که یا گران‌قیمت بوده و یا بر روی برچسب آن‌ها نوشته‌شده که باید برای تمیز کردن آن‌ها تنها از خشک‌شویی استفاده کرد… مثلاً خیلی از لباس‌های پشمی و زمستانی را نباید با آب شست، برخی از پارچه‌ها هم در اثر تماس با آب کوچک یا بزرگ‌شده و نمی‌توان آن‌ها را در خانه شست. مثلاً شما اگر دامن با آستر پشمی داشته باشید ممکن است در زمان شستن متوجه شوید که آستر دامن کوتاه شده است، این اتفاق برای بسیاری از پارچه‌ها می‌افتد و دلیل آن‌هم ترکیبات خاصی در پارچه‌هاست که در اثر تماس با آب تغییر شکل داده بزرگ و یا کوچک می‌شوند.

به فصل سرد زمستان و استفاده از لباس‌های پشمی و خاص نزدیک می‌شویم، اگر تمایل دارید این لباس‌ها را در خانه شسته و در آخر تغییری در شکل ظاهری آن‌ها نبینید، باید ظرف‌شویی و یا تشت مناسبی را از آب سرد پرکنید. یادتان باشد آن دسته از لباس‌های پشمی که به آب حساس هستند اگر در تماس با آب گرم قرار بگیرند هم‌تغییر شکل و هم‌تغییر رنگ در آن‌ها ایجاد می‌شود.

مقداری مایع ظرف‌شویی داخل تشت پر از آب سرد بریزید و لباس را به‌آرامی داخل آن قرار دهید تا حسابی خیس بخورد. هیچ‌گاه برای شستن چنین لباس‌هایی آن‌ها را به هم نسایید، این کار منجر به تخریب لباس و بدشکل شدن آن‌ها خواهد شد. بعدازآنکه لباس شما حسابی خیس خورد به‌آرامی آن را از داخل آب جدا کنید و داخل یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود؛ مجدداً تشت را با آب سرد پرکنید و لباس را داخل آن قرار دهید. این کار را آن‌قدری انجام دهید تا در آخر اثری از کثیفی داخل آب نبینید. این روش برای هر نوع لباس شما مناسب بوده و هیچ آسیبی به لباس وارد نخواهد کرد.

برای خشک‌کردن چنین لباس‌هایی همیشه یک حوله بزرگ و ضخیم در اختیار داشته باشید. لباس‌ها را پس‌ازآنکه داخل سبد آب اضافی‌شان رفت داخل حوله بپیچید. هیچ‌گاه لباس‌های پشمی و بافت را برای خشک‌کردن نچلانید! بسیاری از بافت‌ها پس از آویزان کردن کش می‌آیند، لباس‌های پشمی و بافت همگی ازاین‌دست لباس‌ها هستند، برای اینکه این لباس‌ها بدون تخریب خشک شوند باید آن‌ها را به‌صورت خوابیده خشک‌کنید. ازاین‌رو تهیه کردن یک جالباسی مناسب برای شما امری ضروری به شمار خواهد آمد. یادتان باشد نتیجه خوب نهایی کار شما در شستشوی لباس‌هایی که باید خشک‌شویی شوند، در نحوه خشک‌کردن آن‌ها است. پس بهترین نحوه خشک‌کردن برای لباس‌های خود را انتخاب کنید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]