اسکانو
بازسازی آشپزخانه

نکاتی که باید در زمان بازسازی آشپزخانه در نظر بگیرید.

همه افراد تمایلی ندارند تا سال‌های سال با یک نوع از دکوراسیون زندگی کنند، به‌علاوه اینکه تغییر دکوراسیون به هر شیوه‌ای که باشد می‌تواند روح را در فضای شما جاری کرده و به‌تمامی افراد ساکن منزل حس خوشایندی را منتقل کند. آشپزخانه یکی از دسته فضاهایی در یک‌خانه بشمار می‌رود که اغلب به دلیل استفاده مداوم، رطوبت و میزان چربی بالایی که دارد بیش از سایر نقاط ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد. دقیقاً همین مکان اولین جایی است که بازسازی و تغییر در آن می‌تواند کل دکوراسیون خانه شمارا تحت شعاع قرار دهد. اگر شما نیز می‌خواهید بازسازی منزل خود را شروع کنید لازم است نکاتی را رعایت کرده و قبل از خرید وسایل مواردی را موردبررسی قرار دهید.

بودجه خود را بررسی کنید

برای آنکه کار بازسازی خود را بدون هدر رفت هزینه و یا بیش از توان مالی خود به اتمام برسانید، لازم است قبل از شروع به کار تمام منابع مالی خود را در نظر گرفته و سپس اقدام به بازسازی کنید. در چنین شرایطی بیش‌ازحد توان خود هزینه نکرده‌اید و مطابق با بودجه خود وسایلی را تهیه‌کرده‌اید که بتوانند هر چه بیشتر به زیبایی فضای شما کمک کنند. بهتر است برای هزینه کردن 29% را برای کابینت‌ها، 22% برای طراحی و اجرا، 16% برای سقف، کف، پنجره‌ها، دیوارها و درها، 14% برای اسباب و تهویه، 10% برای کانتر و 9% برای وسایل الکتریکی و لوله‌کشی از پول خود در نظر بگیرید.

کار بازسازی خود را اولویت‌بندی کنید

برای چه منظوری قصد بازسازی دارید؟ چه چیزهایی داخل آشپزخانه شما هستند که می‌خواهید صد درصد در آن‌ها تغییر ایجاد کنید؟ تمامی اولویت‌های خود را یادداشت کنید و بر طبق این اولویت‌بندی بودجه خود را صرف کنید. شاید شخصی تعویض کاشی برایش از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و شخصی دیگر کابینت‌ها… برخی نیز تنها به تعویض هود و اجاق‌گاز بسنده خواهند کرد.

از کجا می‌خواهید کار را شروع کنید؟

اینکه اهداف خود را مشخص کنید و سپس بر طبق آن جلو بروید یک مزیت است؛ اما یادتان باشد بهتر است پس‌ازآنکه اهداف خود را مشخص کردید پلان خود را به پیمانکار نشان داده و سپس بر طبق نظر او جلو بروید. چیزی که شاید ازنظر شما باید اولین کار انجام‌شده باشد ممکن است ازنظر متخصص دقیقاً کاری باشد که باید در آخرین مرحله انجام شود.

در مورد مواد و مصالح کار خود تحقیق کنید

در مورد نوع کابینت، برند گاز، انواع کاشی و … تحقیق کنید و سپس به‌سوی فروشگاه راهی شوید، این کار به شما کمک می‌کند تا هم وقت خود را تلف نکنید و هم‌زمانی که به فروشگاه مراجعه می‌کنید و با محصولات متنوع و زیادی مواجه می‌شوید دچار سردرگمی نشده و به‌راحتی مواد و مصالح و وسایل موردنیاز خود را خریداری کنید.

مدل‌هایی را انتخاب کنید که به شما حس و حال خوبی می‌دهند

انواع متفاوتی از طراحی‌های آشپزخانه وجود دارد. سری به اینترنت زده و بسته به فضای خود عکس‌های متفاوتی تهیه کنید. این عکس‌ها را آن‌قدری بررسی کنید تا نهایت به مدل‌هایی برسید که برای شما الهام‌بخش بوده و از دیدن آن‌ها احساس خوشایندی خواهید داشت. این طرح‌ها درنهایت باید به متخصص کار داده شوند و او برحسب پلان آشپزخانه شما یکی را پیاده‌سازی کند. یادتان باشد برحسب فضای خود، مدلی را انتخاب کنید که در آن ابعاد مناسب مثلث آشپزخانه به‌خوبی رعایت شود و برای جابجایی در فضای خود به مشکلی برنخورید.

پلان آشپزخانه را تهیه کنید

لازم است پیمانکار بداند که پلان اصلی آشپزخانه شما چگونه بوده. اینکه لوله‌کشی‌ها، پریزهای برق، پنجره، درب‌ها و … در چه موقعیتی هستند در طراحی نهایی شما تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از وسایل قبلی در بازسازی جدید

نگاهی کلی به وسایل بی اندازید، هوشمندانه تصمیم بگیرید، اگر چیزی وجود دارد که می‌توان از آن دوباره استفاده کرد دور نیندازید، برخی از وسایل با یک تغییر رنگ می‌توانند مجدداً مورداستفاده قرار بگیرند، در چنین حالاتی شما با انتخابی هوشمندانه توانسته‌اید تا بودجه‌ای زیاد را برای خود پس‌انداز کنید.

انتخاب افرادی متخصص

اکنون‌که فایلی خوب برای بازسازی ایجاد کرده‌اید و می‌دانید که چه سبکی از دکوراسیون و طراحی را برای فضای خود انتخاب کرده‌اید، حال لازم است تا فردی را انتخاب کنید که باقیمتی معقول کار شمارا به بهترین شیوه انجام دهد. بدون فکر، فردی را انتخاب نکنید و در انتخاب پیمانکار و طراح آشپزخانه دقیق باشید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]