اسکانو
پیشگیری از آتش‌سوزی

نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه

هرساله تعداد زیادی از افراد به دلیل آتش‌سوزی‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ اتفاقاتی که به دلیل حواس‌پرتی‌ها در هنگام آشپزی می‌افتند یکی از رایج‌ترین دلایل آتش‌سوزی در آشپزخانه‌ها به شمار می‌روند، پس‌ازآن اتفاقات مربوط به وسایل گرمایشی مانند شومینه‌ها و بخاری‌ها و در آخر نقص‌های الکتریکی و برقی از رایج‌ترین انواع آتش‌سوزی‌ها بشمار می‌روند. بااین‌حال راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند به‌سادگی از خطر آتش‌سوزی در خانه‌ها جلوگیری کنند، در مطلب امروز قصد داریم همین راهکارها و نکته‌های ساده ایمنی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه را برای شما بازگو کنیم.

برای خانه خود حداقل از یک زنگ هشدار دود استفاده کنید

زنگ‌های هشدار دود عموماً در ساختمان‌های بزرگ با واحدهای زیاد استفاده می‌شوند، و عموماً در خانه‌های آپارتمانی کم واحد و شخصی استفاده از این نوع هشداردهنده‌ها رایج نیست؛ اما شما در حق خود لطفی کنید و یکی از این هشداردهنده‌ها را در خانه نصب کنید. این‌یک روش ارزان برای محافظت از خانواده‌تان به‌حساب خواهد آمد. این نوع از هشداردهنده‌ها باید ماهی یک‌بار امتحان شده و به‌خوبی تمیز شوند و هر ده سال یک‌بار تعویض گردند.

پیشگیری از آتش‌سوزی‌های ناشی از مشکلات برقی

سیم‌های وسایل برقی را هیچ‌گاه درهم و شلوغ نصب نکنید؛ این نوع از سیم‌ها نباید زیر فرش، بالای میخ و یا در مسیرهایی قرار بگیرند در آنجا تردد زیاد است. اگر وسیله برقی دارید که صدایی غیرعادی و یا بوی سوختگی از آن‌ها می‌آید آن‌ها خاموش کرده و از برق بکشید، این نوع از وسایل یا باید تعمیر شوند و یا به‌طور کامل تعویض گردند. هر وسیله برقی دارای نکات امنیتی است که از سوی شرکت تولیدکننده برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، این نکات را رعایت کنید. برای پوشاندن پریزهای بدون استفاده، درپوش‌های ایمنی به کار ببرید.

استفاده از بخاری‌ها و وسایل گرمایشی

تمامی بخاری‌هایی که قابل‌حمل هستند باید فضای موردنیازشان را ایجاد کنید، هیچ‌یک از اشیایی که احتمال احتراق آن‌ها وجود دارد در نزدیکی آن‌ها قرار ندهید و حدود یک متر از آن‌ها فاصله دهید. آتش باید داخل شومینه روشن شود نه درجایی دیگر و سپس انتقال آن به داخل شومینه! در مقابل هر شومینه‌ای صفحاتی در مقابل آتش ایجاد کنید چراکه تجمع کریوزوت می‌تواند آتش را در دودکش گیر بیندازد و به‌سادگی پخش کند. هیچ‌یک از سوخت‌های بنزینی و آن دسته از مواد سوختی که برای بخاری‌های مختص فضای بیرونی هستند نباید در بخاری‌های نفتی داخلی استفاده شوند.

از آب‌پاش‌های آتش‌نشانی استفاده کنید

شاید با رعایت کردن نکات اصلی سالی یک‌بار هم نیازی به آب‌پاش‌های آتش‌نشانی پیدا نکنید، اما این آبپاش‌ها می‌توانند در کنار زنگ‌های هشدار دود و در هنگام آتش‌سوزی شانس شمارا برای نجات بیشتر کنند.

نکته آخر

به بچه‌ها در مورد آتش توضیح دهید، تمامی کودکان زیر پنج سال علاقه‌ای زیاد به بازی با کبریت و فندک دارند! ازاین‌رو به آن‌ها آموزش دهید که آتش یک وسیله است و اسباب‌بازی نیست! زباله‌های کاغذی و قابل اشتعال را به‌طور مرتب از خانه خارج کنید و حواستان به شمع‌های روشن در دکوراسیون باشد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]