اسکانو

هر آنچه که باید در مورد اوراق مسکن بدانید

یکی از سوالات رایج در بین متقاضیان خرید مسکن، این است که اوراق بانک مسکن چیست؟ و عملا این اوراق چه ماهیتی دارد و خرید و فروش آن چه فوایدی دارد…. در مطلب امروز می خواهیم هر آنچه که باید در مورد اوراق مسکن بدانید را با شما در میان بگذاریم؛ اگر شما هم متقاضی دریافت چنین تسهیلاتی هستید تا انتهای مطلب امروز با ما همراه باشید.

اوراق مسکن بانک مسکن چیست؟

بسیاری از مردم با مشکل کمبود بودجه برای خرید مسکن مورد نیاز خود مواجه هستند و عملا بهترین راه پیش روی این افراد استفاده از تسهیلات بانکی می باشد. اوراق بانک مسکن از دسته برگه های بهاداری است که به شما اجازه می دهد تا بدون سرمایه گذاری های طولانی مدت به سرعت و در زمان کوتاهی بتوانید از تسهیلات مسکن بهره مند شوید. هر برگ از این اوراق معادل 500 هزار تومان از تسهیلات می باشد و به میزان تسهیلات مورد نظر باید اوراق تهیه کنید؛ مثلا برای یک وام 45 میلیون تومانی باید 90 برگ اوراق تهیه کنید؛ با توجه به قیمت روز اوراق که تقریبا 77300 تومان است، در کل باید 7 میلیون تومان برای خرید اوراق 45 میلیونی هزینه کنید؛ هزینه ای که دیگر به شما باز گردانده نخواهد شد. این وام ها دارای دوره بازپرداخت 12 ساله بوده و کاهش این دوره با توافق بانک امکان پذیر خواهد بود. این تسهیلات دارای سود 17.5 درصدی می باشند.

چه مدارکی برای گرفتن این تسهیلات نیاز است؟

  1. اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت
  2. اصل و تصویر پروانه ساختمانی
  3. اصل و تصویر پایان کار ساختمانی
  4. اصل و تصویر بنچاق (در صورت لزوم) با تشخیص شعبه
  5. اصل و تصویر مبایعه‌نامه (قولنامه)
  6. اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه خریدار و فروشنده (تمام صفحات)
  7. قبض برق ساختمان (در صورت تشخیص شعبه)
  8. اصل و تصویر وکالت‌نامه (در تسهیلات دریافتی از محل حساب صندوق پس‌انداز مسکن وکیل صرفاً می‌بایست از بستگان درجه‌یک باشد)
  9. اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه وکیل (تمام صفحات)
  10. اصل و تصویر اجاره‌نامه ملک (در خصوص املاک اوقافی)
  11. فرم درخواست تکمیل و امضاشده

اوراقی که زمان انقضای آنها رسیده باشد وجه آنها قابل استرداد نیست!

زمان انقضای این اوراق دو سال است؛ این اوراق قابلیت خرید و فروش دارند اما اگر به هر دلیلی شخصی از اوراق خود استفاده نکند، پس از رسیدن زمان انقضای آن نماد معاملاتی متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی جهت خرید اوراق به ایشان مستردد نخواهد شد!

مزایای خرید اوراق مسکن نسبت به سپرده گذاری در بانک

  1. خرید زمان و گذر از تورم های احتمالی.
  2. سند منزل به نام متقاضی خورده و در رهن بانک قرار خواهد گرفت.
  3. در سپرده گذاری باید حتما ملکی خریداری شود در حالیکه اواق قابل خرید و فروش هستند.
  4. این اوراق قابل هدیه دادن، انتقال و بازخرید است.
  5. پرداخت مبلغ تسهیلات خریداری شده تضمین شده است.
  6. از این اوراق برای خرید و یا ساخت مسکن می توان استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]