اسکانو

وام مسکن 6 درصدی با بازپرداخت 20 ساله برای بافت فرسوده

همانطور که می دانید دولت بازگشت رونق به مسکن را در صدر مسولیت های خود قرار داده است. یکی از راهکار هایی که توسط دولت ارائه شد تقویت مالی متقاضیان توسط تسهیلات گوناگون بود اما در سال های گذشته به دلیل جهش قیمتی که به وجود آمد بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده و دیگر این قدرت خرید حتی با وجود وام مسکن نیز به آنها بازگردانده نشد!

از تسهیلاتی که به متقاضیان ارائه شد صندوق پس‌انداز یکم و وام بدون سپرده‌گذاری بود که این دو تسهیلات نیز برای بسیاری از مردم به صرفه نیست. از این رو وزیر راه و شهر سازی برای آنکه بازپرداخت این تسهیلات برای مردم راحت باشد طرح کاهش نرخ سود و افزایش دوره بازپرداخت را ارائه کرده است. در چنین شرایطی تسهیلات خرید مسکن که دارای 8 درصد سود بود و دوره بازپرداخت آن 12 ساله، اکنون با این طرح دارای 6 درصد سود بوده و دوره بازپرداخت آن 20 سال می شود و این بدان معنی است که سود تسهیلات تا 30 درصد کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است شرایط جدید تسهیلات فعلاً شامل متقاضیان خرید در محله‌های هدف (بافت فرسوده) خواهد شد.

متولیان بانکی اعلام کرده اند که قابلیت کاهش سود تسهیلات تا 7 درصد امکان پذیر است اما چیزی که وزارت راه و شهر سازی بر آن پا فشاری می کند همان سود 6 درصد می باشد. با این اوصاف اگر این طرح تصویب شود میزان بازپرداخت ماهیانه از 900 هزار تومان به 500 تا 600 هزار تومان کاهش یافته و این مبلغ با درآمد خانوارها هماهنگ تر خواهد بود. جالب است بدانید در صورت تصویب این طرح، همه متقاضیان دریافت حتی آنهایی هم که از تسهیلات 8 درصدی استفاده می کنند مشمول شرایط جدید خواهند شد.

به گفته عشایری سرپرست و عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تا 15 روز آینده سامانه ای که توسط شرکت عمران و بهسازی شهری طراحی شده در اختیار بانک مسکن قرار خواهد گرفت. در این سامانه اطلاعات محلات هدف به طور کامل قرار گرفته و در بانک به متقاضیان اعلام می شود که مسکن انتخاب اول آنها در محلات هدف قرار دارد یا خیر، تا بر این اساس مشخص گردد که این نوع از تسهیلات به آنها تعلق میگیرد یا خیر.

عشایری همچنین اعلام کرد که با توجه به تاکید وزیر مبنی بر آنکه اطلاعات باید به صورت آزاد در دسترس همه قرار بگیرد، تلاش داریم تا این کار اجرایی شده و متقاضی قبل از انتخاب مسکن بداند که آیا محله انتخابی وی از محلات هدف هست یا خیر.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]