اسکانو
وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن

وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن و هر آنچه باید درباره آن بدانید

مصوبه‌های شورای پول و اعتبار آن‌قدری متنوع شده که امروزه هرکسی با توجه به شرایط خود می‌تواند نوعی از تسهیلات را انتخاب کرده و مطابق آن اقدام به خانه‌دار شدن کند. به‌منظور رونق بازار مسکن، شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای را ارائه کرده که بر طبق آن سه راهکار پیش روی زوجین متقاضی خرید مسکن قرارگرفته است. این سه راهکار شامل وام بدون سپرده با سقف بالاتر از تسهیلات قبلی، وام اوراق با سقف اضافه اما هزینه کمتر و وام اولویت‌دار برای تعاونی‌ها می‌شود.

بر اساس این مصوبات، زوج‌هایی که متقاضی برای خرید مسکن هستند، جز شرط خانه اولی می‌توانند از طریق راهکارهای طراحی‌شده در بانک‌های تجاری، بانک مسکن و همچنین بانک پشتیبانی‌کننده تعاونی‌های مسکن در دریافت تسهیلات خرید مسکن با مبالغی بیشتر از سال گذشته بهره ببرند.

افزایش 20 میلیون تومانی سقف تسهیلات بدون سپرده جعاله مسکن

اولین تبصره مصوبه شورای پول و اعتبار به افزایش 20 میلیون تومانی تسهیلات بدون سپرده جعاله مسکن مرتبط خواهد شد. در این تبصره افزایش 20 میلیون تومان به سقف تسهیلات بدون سپرده جعاله مسکن برای یک پلاک ثبتی توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن اختصاص دارد. در تبصره دوم، اعطای تسهیلات خرید مسکن به زوجین و بدون سپرده خواهد بود که توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن بوده و تا سقف 100 میلیون تومان است که بر روی یک پلاک ثبتی، مشروط به رعایت تعادل منابع و مصارف بانک است.

اختصاص 10 میلیون تومان تسهیلات خرید جدید بدون سپرده برای افراد و 20 میلیون تومان برای زوجین

تبصره سوم می‌گوید که بانک مسکن مجاز است تا برای آن دسته از کسانیکه اقدام به گرفتن تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم کرده‌اند، علاوه بر سقف‌های مصوب از محل اوراق مذکور در حالات انفرادی تا سقف 10 میلیون تومان و برای زوج‌ها تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن را بدون سپرده پرداخت کند.

120 میلیون تومان مجموع تسهیلات مسکن زوجین در تهران

تا قبل از این تسهیلاتی که برای زوجین داده می‌شد، چه توسط بانک‌های تجاری و چه توسط بانک مسکن 60 میلیون تومان بر روی یک پلاک ثبتی بود؛ اما اکنون بدون در نظر گرفتن عمر ملک، سقف این تسهیلات بدون سپرده در تهران برای زوجین 100 میلیون تومان بر روی یک پلاک ثبتی است. با این اوصاف مجموع تسهیلاتی که زوجین برای شهر تهران دریافت می‌کنند 120 میلیون تومان است که 100 میلیون تومان برای مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر و برای سایر مناطق شهری 80 میلیون تسهیلات با خرید اوراق و بخشی بدون سپرده‌گذاری نزد بانک مسکن در نظر گرفته‌شده است.

بر اساس مصوبات جدید شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات جعاله مسکن بدون سپرده از 10 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افراد می‌توانند در کنار استفاده از سایر تسهیلات، از تسهیلات جعاله نیز بهره‌مند شوند. بر این اساس علاوه بر دریافت 60 میلیون تومان از تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران بدون سپرده اکنون می‌توان 20 میلیون تومان نیز جعاله دریافت کرد که جمعاً این مبلغ 80 میلیون تومان خواهد شد.

مصوبات جدید چه زمانی اجرایی می‌شوند؟

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که زمانی مصوبات اجرایی خواهد شد که شرایط بانک‌ها و منابع آن‌ها موردتوجه قرارگرفته و بانک‌ها با توجه به منابع و مصارف خود اقدام به دادن تسهیلات فوق کنند. این مصوبات در هفته‌های آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

نرخ سود تسهیلات و دوره بازپرداخت آن چقدر است؟

در حال حاضر نرخ سود سپرده‌گذاری تعهدی از 8.5 تا 12 درصد، نرخ سود اوراق 17.5 درصد و نرخ آزاد بدون سپرده 18 درصد ارزیابی‌شده است. در این زمینه به بانک‌ها اجازه داده‌شده تا دوره‌های بازپرداخت خود را برنامه‌ریزی کرده اما با نظر بانک مرکزی تسهیلات زوجین تا سقف 12 سال باید در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]