اسکانو
چوب‌پنبه

چوب‌پنبه، متریالی دوستدار محیط‌زیست از گذشته تا به امروز

اگر نگاهی جزئی به محیط اطراف خود بی اندازید، مواد بسیاری را خواهید یافت که اگر از آن‌ها هوشمندانه استفاده شود قطعاً می‌توانند منجر به تحولی عظیم در معماری و طراحی داخلی شوند. به‌طور مثال همین چوب‌پنبه‌ای که بر سر بسیاری از بطری‌ها مشاهده می‌کنید، یکی از پایدارترین متریال در اطراف ماست که سال‌های سال است در انگلستان و دیگر نقاط جهان برای ساخت سازه‌های پایدار مورداستفاده قرار می‌گیرد. چنین موادی همچون چوب‌پنبه تجزیه‌پذیر هستند و به محیط‌زیست خود بازمی‌گردند ازاین‌رو از دسته متریال دوستدار طبیعت بشمار خواهند رفت.

جنبش پایدار در طی سال‌های گذشته توانایی بسیاری کسب کرده و توسط ترکیب توانایی‌های خود با تکنولوژی توانسته که مواد کاملاً جدیدی را معرفی کن، د که کارایی بسیاری داشته و با محیط‌زیست خودسازگار هستند؛ با چنین کاری دیگر لازم نیست هزاران جنگل به دست بشر و برای مقاصدی مختلف از بین بروند. چوب‌پنبه به‌سادگی برداشت می‌شود، از این مواد هکتارهای زیادی در جهان وجود دارد که می‌توانند به‌راحتی سرعت پروژه‌های ساختمانی را تسریع ببخشند.

چوب‌پنبه‌ها از پوسته خارجی درخت بلوط تهیه می‌شوند؛ زمانی که عمر درخت بلوط به بیست سال می‌رسد پوست آن را ورقه کرده که این پوست پس از 9 سال مجدداً خود را بازسازی کرده و هر 9 سال یک‌بار می‌توان به همین روش اقدام کرد. چوب‌پنبه‌ها بسیار نرم و سبک هستند و به‌سادگی برش خورده و شکل می‌گیرند. برای همین منظور به جهت خراش نخوردن سطح این مواد از یک‌لایه محافظ همانند واکس و یک‌لایه پلی یورتان استفاده می‌کنند.

چوب‌پنبه‌ها عموماً برای درب بطری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما امروزه جنبش پایدار توانسته از آن در پروژه‌های ساختمانی خود استفاده کند؛ یکی از کاربردهای چوب‌پنبه در صنعت ساختمان به‌منظور عایق‌بندی ساختمان به جهت جلوگیری از سرما و گرما به داخل ساختمان بوده است، همچنین همین متریال می‌تواند به‌سادگی به‌عنوان عایق رطوبتی و حتی عایق صوتی مورداستفاده قرار بگیرد.

کاربرد چوب‌پنبه در صنعت ساختمان

این نوع از مواد امروزه برای کف‌پوش و دیوار پوش محیط‌های مختلف بارنگ‌ها و بافت‌های متفاوت به شکل تایل یا تخته مورداستفاده قرار می‌گیرند. چوب‌پنبه‌ها به‌شدت کف‌پوش‌هایی ایده آل برای فضاهایی همچون اداری و تجاری و کم ترافیک به‌خصوص مسکونی می‌باشند. همچنین این متر یال در کف‌پوش آشپزخانه، کف‌پوش فضاهای مرطوب همچون سرویس بهداشتی، دیوار پوش استودیوهای موسیقی، دیوار پوش بیمارستان‌ها و. مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول عایق و غیرقابل نفوذ در برابر مایعات و گازها بوده و طول عمر آن مابین 45 تا 50 سال است. چوب‌پنبه‌ها در صورت آتش گرفتن، گازهای سمی آزاد نخواهند کرد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]