اسکانو

کال جنی طبس، دره ای متعلق به جن ها در گذشته !

تا کنون نام کال جنی را شنیده اید؟ منطقه ای به قول قدیمیان و روستاییان منطقه که جن زده بوده اما اکنون به یک منطقه گردشگری بکر تبدیل شده است! کال جنی یک مسیر است که به دلیل عبور آب و سیلاب های متعدد ایجاد شده است. کال جنی یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبایی است که در واقع یک دره پر آب وسط بیابان داغ طبس است و هر ساله گرشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این منطقه به دلیل داشتن دیواره ها و تونل های متفاوت در بین مردم قدیم منطقه ای جن زده و ترسناک به حساب می آمده و داستان های متفاوتی در وصف آن شنیده می شود.

محوطه کال جنی دارای تونل، حفره و دخمه های بسیاری است و تعدادی آبشار نیز در آن جاری هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند، چه کسی فکرش را می کرد که در دل یک بیابان خشک، دره ای به این زیبایی و پر آبی وجود داشته باشد؟! جالب است بدانید در کال جنی منطقه ای نیز وجود دارد که  به راحتی می توانید تنی به آب زده و یک آب تنی در دل طبیعت را تجربه کنید.

اکثر تونل های ایجاد شده در این دره در واقع دست کند هستند و تماما ساخته دست بشر می باشند، این نشان از آن دارد که کال جنی در زمان ساسانیان و زرتشیان محلی بوده که زندگی در آن جریان داشته است. آب راهه های متفاوتی که در مسیر وجود دارد منجر به آن شده تا گیاهان متفاوتی رشد پیدا کنند، از این رو کال جنی در فصل بهار و تابستان دارای طراوت و سرزندگی بسیاری است که می تواند یک مقصد گردشگری عالی برای شما به حساب آید.

طبس شهری بیابانی و گرم است، فصل های بهار و پاییز و البته تابستان برای شنا، فصل های مناسبی برای گشت و گذار در کال جنی هستند. این مقصد گردشگری می تواند در فصل نوروز هم میزبانی صمیمی برای شما باشد و یک تجربه زیبا و دوست داشتنی در دل بیابان در اختیار شما قرار دهد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]