اسکانو
گیاهان آکواریومی

گیاهان آکواریومی و نحوه نگهداری از آن‌ها

گیاهان در هرجایی و به هر صورت که در دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار بگیرند حس سرزندگی را به افراد خانواده منتقل خواهند کرد. در میان تمامی گیاهانی که تا به امروز برای شما معرفی کرده‌ایم، چیزی که مشترک در همه وجود داشت، نیاز آن‌ها به خاک بود؛ امروز می‌خواهیم گیاهانی را برای شما معرفی که کنیم که به مایه حیات همان آب عنصر باارزش در حیات نیازمندند و مناسب برای کسانی هستند که در خانه خود از آکواریوم استفاده می‌کنند. اگر شما هم در خانه خود آکواریومی زیبا دارید، پس برای زیباتر شدن محیط آکواریوم و تأثیر بیشتر آن بر روی دکوراسیون داخلی تا انتهای مطلب امروز همراه با ما باشید.

گیاهان مصنوعی مناسب‌ترند یا گیاهان طبیعی

این روزها گیاهان مصنوعی بسیاری برای آکواریوم‌ها ساخته‌شده‌اند؛ این نوع از گیاهان تزیینی مصنوعی به‌سادگی پاک خواهند شد اما محلی برای تجمع انواع باکتری و میکروب خواهند بود، به‌علاوه اینکه این گیاهان محیطی مناسب برای تخم‌ریزی ماهی‌ها نیز بشمار نمی‌روند؛ اما گیاهان طبیعی علاوه بر اکسیژن رسانی در آب، محلی بسیار مناسب برای تخم‌ریزی ماهی‌ها بوده و در محیط‌های آکواریومی که در آن‌ها گیاهان طبیعی وجود دارند ماهی‌ها به‌ندرت مریض خواهند شد. این گیاهان باید با توجه به شور یا شیرین بودن آب آکواریوم انتخاب شوند.

روش صحیح کارگذاری گیاه در آکواریوم

یادتان باشد گیاهان آکواریومی دارای سه دسته هستند، گیاهان رو آبی، میان آبی و گیاهان زیرآبی

گیاهان زیرآبی برای آکواریوم‌ها گیاهان مناسب‌تری بوده و می‌توانند علاوه بر زیبایی منجر به آرامش ماهی و سهولت در تخم‌ریزی آن‌ها نیز شوند. برای کار گذاشتن گیاهان زیرآب نیاز است تا مقداری سنگ‌ریزه مخصوص آکواریوم تهیه کنید و با ماسه شسته شده در کف آکواریوم به‌اندازه ۳ تا ۵ سانتی‌متر به‌خوبی پهن کنید. قطعاتی از سنگ بسته به‌اندازه آکواریوم در کف ظرف نیز قرار دهید؛ این سنگ‌ها تکیه‌گاه‌های خوبی برای ماهی‌ها و گیاهان بوده می‌توانند خاک ریخته شده در کف را ثابت نگهدارند. تعدادی از گیاهان آبزی را تهیه کنید و بسته به شور یا شیرین بودن آب آکواریم داخل سنگ‌ریزه‌ها جای دهید. در آخر آب را به‌آرامی داخل آکواریوم بریزید تا سنگ‌ها و گیاهان جابه‌جا نشوند.

پاک‌سازی گیاهان آکواریومی

برای پاک‌سازی این گیاهان از هیچ ماده شوینده‌ای استفاده نکنید. گیاه را از آب خارج کرده داخل ظرف آبی که از قبل پرشده و چندساعتی در فضای اتاق بلااستفاده مانده به‌آرامی قرار داده و تکان دهید تا تمام جلبک‌های آن‌ها پاک شوند، در آخر به‌آرامی گیاه را زیرآب ملایم بگیرید تا به‌خوبی پاک شوند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]