اسکانو

گیاهان مقاوم و مناسب برای زندگی در نقاط گرم و خشک (سری اول)

اگر در منطقه‌ای گرم و خشک زندگی می‌کنید، قطعاً ناامید می‌شوید از نگهداری گیاهان زیبا در فضای سبز و بیرونی خانه خود… نقاطی همانند آبادان و اهواز و کلاً نقاط جنوبی کشور به دلیل داشتن آب و هوایی بسیار گرم عموماً نیازمند هستند تا از گونه‌هایی خاص از گیاهان مقاوم استفاده کنند. امروز می‌خواهیم گل‌ها و بوته‌هایی را برای شما معرفی کنیم که بسیار مناسب برای رشد در فضای سبز بوده و از دسته گیاهان مقاوم بشمار می‌روند که با گرما و خشکی هوا خود را تطبیق می‌دهند.

انواع آمارانتوس

آمارانتوس ها دارای انواع متفاوتی هستند؛ به‌طور مثال در این خانواده می‌توان آشلانتوس، تاج‌خروس، آمارانتوس، آلترنانترا و … را یافت که همگی آن‌ها مختص به مناطق گرمسیری بوده و می‌توانند هوای گرم و خشک را به‌خوبی تحمل کرده و با آن کنار بیایند. این گیاهان به هوای سرد و خاک خیس عکس‌العمل نشان داده و برگ‌هایشان زرد خواهد شد. آمارانتوس در پایان هر فصل بذرهای خود را بر روی زمین می‌پاشد و سال بعد در همان‌جا رشد می‌کند.

ناز خرفه‌ای

اگر زمینی دارید که هیچ گلی در آن رشد نمی‌کند می‌توانید ناز خرفه‌ای بکارید! این گل بسیار مناسب برای خاک‌های است که درواقع خراب و شور بوده و از دسته‌گل‌هایی بشمار می‌رود که به شرایط خشکی و گرما علاقه‌ای بسیار نشان می‌دهد. این گل نیز مانند آمارانتوس ها بذرهای خود را بر زمین ریخته و سال بعد در همان‌جا رشد خواهد کرد. این گل باید زیر آفتاب مستقیم قرار بگیرد و آبیاری روزانه برای آن انجام شود.

گل اختر

گل اختر دارای ریشه‌هایی غده‌ای بوده که توان جذب آب را داخل خود داشته؛ این گل بسیار به گرما و خشکی مقاوم بوده و در خردادماه شروع به گلدهی می‌کند. در فصل سرما اختر سرخود را از دست می‌دهد و در این فصل لازم است تا پیاز گیاه را از سرما دورنگه داشت. این گیاه در دورنگ وجود داشته که رنگ قرمز آن مناسب برای آب‌وهوای گرم و خشک است.

گیاهان برگ نقره‌ای، انواع سلوی و سج

انواع مختلفی از سلوی و سج که دارای برگ‌هایی نقره‌ای هستند می‌توانند به‌خوبی در زیر نور خورشید آن‌هم مستقیم رشد کنند! این گیاهان به آب کم مقاوم هستند و بذرهای آن‌ها در پایان هر فصل به زیر پایشان ریخته شده و سال بعد در همان‌جا رشد خواهند کرد. از دسته گیاهان برگ نقره‌ای می‌توان به آرتمیزیا یا همان ترخون زینتی یا ابری نقره‌ای و فستوکا و … اشاره کرد که بسیار مناسب برای آب‌وهوای گرم و خشک می‌باشند.

 انواع سدوم و گل ناز

سدوم یکی از بهترین گیاهانی است که به‌خوبی می‌تواند در هوای گرم و خشک نواحی جنوبی رشد کند. این گیاه دارای گل‌های صورتی و زیبا بوده که در زیر نور آفتاب به سرخی می‌زند. گلدهی گیاه از خردادماه شروع‌شده و تا شروع زمستان ادامه دارد. با شروع با فصل زمستان باید گیاه کف برشده و سال بعد مجدداً رشد خواهد کرد. گل ناز نیز از دسته همین گیاهان بوده و جزو گیاهان پوششی و رونده به‌حساب می‌آید.

 پامپاس گراس و پینه ستوم

 پامپاس گراس را قطعا دیده‌اید؛ این گیاه از خانواده گندمیان است و بسیار مقاوم به نور خورشید است؛ با شروع فصل سرما این گیاه کف برشده و در سال دیگر مجدداً در بهار رشد می‌کند. گل‌های زیبای این گیاه در خردادماه ظاهرشده و از دسته‌گل‌های خشک بی‌نظیری به‌حساب می‌آید که می‌تواند زینت‌بخش دکوراسیون داخلی خانه شما نیز باشد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]