اسکانو
گیاه یشم

گیاه یشم گیاهی آپارتمانی و نیازمند به نور زیاد

در مطالب گذشته گیاهان آپارتمانی سایه‌نشین را برای شما معرفی کردیم؛ گیاهانی که بیشتر مناسب خانه‌های کم‌نور بوده و نسبت به سایه مقاومت بالایی دارند؛ اما در میان گیاهان آپارتمانی دسته‌ای نیز وجود دارند که به‌شدت به نور زیاد نیاز داشته و نبود نور برای آن‌ها به‌سان مرگشان است. توجه داشته باشید تمامی گیاهانی که به‌عنوان دوستداران نور خورشید نامبرده می‌شوند تنها مناسب برای فضای پرنور بوده و برای آن دسته از فضا‌هایی که دارای سایه بوده و یا در طول روز 4 ساعت و یا کمتر نور خورشید در آن‌ها حضور دارد به‌هیچ‌عنوان مناسب نمی‌باشند.

گیاه یشم اولین گیاه آپارتمانی بوده که اگر شرایط نگهداری مساعدی برای آن فراهم کنید قادر است تا دو متر طول و یک متر عرض به خود بگیرد. این گیاه برگ‌های نرمی دارد که تا سالیان سال زنده مانده و زیبایی خود را دارا می‌باشند و اگر شرایط نگهداری مساعدی داشته باشد گلدهی آن را نیز شاهد خواهید بود. این گیاه برای رشد خود به رطوبت کمی نیاز دارد و خاک آن باید دارای زهکش مناسبی باشد؛ در روز دمای محیط ۱۸-۲۴ درجه سانتی‌گراد و در شب ۱۰-۱۳ درجه سانتی‌گراد برای گیاه یشم قابل‌تحمل است. بهترین زمان برای آبیاری یشم وقتی است که انگشت خود را تا دو سانتی‌متر درون خاک فروببرید و اطمینان حاصل کنید که تا این دو سانتی‌متر خاک خشک است؛ پس از آب دادن به‌خوبی اطمینان حاصل کنید که آب اضافی از زیرگلدانی خارج‌شده تا ریشه دچار پوسیدگی نشود.

اگر در فصل زمستان هستید طبع این گیاه به شرایط خشک‌تری می‌رود و قطعاً زمان آبیاری آن کاهش خواهد یافت. برگ‌های پژمرده و تغییر رنگ یافته را حذف کنید و برای هرس کردن گیاه یشم زمانی اقدام کنید که قصد دارید تا گیاه شما به‌صورت بوته‌ای رشد کند. یادتان باشد برگ‌های گیاه نیاز دارند تا با استفاده از پارچه‌ای مرطوب مرتباً پاک شوند تا گردوغبار محیط بر روی آن‌ها ننشسته و مانع از تنفس برگ‌ها نشود.

آفات گیاه یشم

برگ‌های این گیاه ممکن است در مواقعی قهوه‌ای شوند که تنها دلیل آن نور بسیار زیاد تابیده‌شده به گیاه است؛ بنابراین محل قرارگیری گلدان را تغییر دهید تا نور به‌اندازه مصرفی گیاه به آن برسد. این مشکل بیشتر در واریته های چندرنگ مشاهده می‌شود. گیاه یشم اگر در شرایطی قرار بگیرد که تهویه مناسبی نداشته باشد، دچار کپک پودری خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]