اسکانو
پیشگیری از برق‌گرفتگی

14 نکته برای پیشگیری از برق‌گرفتگی در ساختمان

هرساله تعداد بسیاری از افراد به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی دچار برق‌گرفتگی می‌شوند؛ درحالی‌که اجرای نکات ایمنی استفاده از برق و وسایل برقی و مراقبت از کودکان و آموزش صحیح به آن‌ها می‌تواند خطر برق‌گرفتگی را با درصد بالایی کاهش دهد.

  1. هیچ‌گاه زمانی که دست و پای خیس دارید به پریزهای برق دست نزنید؛ خیس بودن بدن می‌تواند مقاومت الکتریکی را کاهش دهد و درنتیجه جریان الکتریکی شدیدتر از بدن عبور کند.
  2. اگر قصد تعویض لامپ دارید و یا می‌خواهید یک وسیله برقی را تعمیر کنید حتماً به قطع بودن برق دقت کنید. توجه کنید که در هنگام سیم‌کشی سیم فاز در مدار کلید قرار داشته باشد و با قطع جریان از طریق کلید جریان فاز نیز قطع شود.
  3. عموماً استفاده از لوازم برقی در مکان‌های مرطوب همانند حمام توصیه نمی‌شود؛ توجه کنید که هنگام ساخت ساختمان انشعابات برق به‌صورت روکار در چنین فضاهایی وجود نداشته باشد. از طرفی بخاری و یا اجاق‌های برقی معمولی در مکان‌های مرطوب نباید استفاده شوند.
  4. زمانی که لامپ و یا وسایل برقی شما روشن هستند به‌هیچ‌عنوان اقدام به تعمیر آن‌ها نکنید.
  5. سیم‌های برق نباید از زیر موکت و یا فرش عبور داده شوند؛ چراکه در طول زمان سیم‌ها آسیب‌دیده و حالت عایق خود را از دست خواهند داد. یادتان باشد مقطع سیم‌هایی که استفاده می‌کنید باید متناسب با نوع مصرف‌کننده باشد، اگر این تناسب وجود نداشته باشد احتمال گرم شدن و ذوب شدن سیم بالا می‌رود، این گرما نیز می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.
  6. در زمان خانه‌تکانی یادتان باشد باید کلید اصلی کنتور را قطع کرده و سپس شروع به پاک‌سازی دیوارها و پریزها کنید. آب هادی خوبی بوده و در صورت جاری شدن در پریزها می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری برای شما ایجاد کند.
  7. به هر دلیلی که می‌خواهید دیوارها را سوراخ‌کنید دقت کنید که مسیر سیم‌کشی در آن قسمت نباشد.
  8. تمامی پریزهایی که در ارتفاع پایین قرار دارند باید توسط درپوش‌های ایمنی پوشیده شوند.
  9. درحالی‌که در نزدیکی ساختمان شما شبکه برق عبور کرده است، باید در هنگام نصب و یا تعویض آنتن در بالکن و یا پشت‌بام مواظب خطوط برق باشید، چراکه در این نوع از شبکه‌ها حوزه القایی قبل از برخورد ایجاد قوس الکتریکی کرده و همین مسئله ایجاد برق‌گرفتگی و سوختگی می‌کند.
  10. وسایلی همچون اتو، پلوپز، رادیو و دیگر وسایل قابل‌حمل باید هرچند وقت یک‌بار موردبررسی قرار بگیرند که سیم‌های آن‌ها دچار خرابی و یا فرسودگی نشده باشد.
  11. استفاده از آداپتور برای وسایل بازی کودکان بسیار خطرناک است؛ تا حد امکان از وسایل بازی استفاده کنید که نیازی به استفاده از برق نداشته باشند.
  12. در هنگام کار با وسایل برقی در زیر خود از قطعه‌های تخته خشک یا صفحه لاستیکی ضخیم استفاده کنید.
  13. پریزهای برق و تلفن را از یکدیگر متمایز کنید، اشتباه در اتصال وسایل به پریز اشتباهی می‌تواند منجر به صدمه زدن به وسایل شود.
  14. برای وسایل برقی که نیاز به برق زیادی دارند بهتر است از فیوزهای مجزا استفاده کنید؛ این کار کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل در این‌چنین وسایلی جریان برق تمام منزل قطع و از وارد شدن آسیب به وسایل دیگر جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]