اسکانو
سازههای شگفت انگیز

با سازه‌های شگفت‌انگیز سراسر دنیا بیشتر آشنا شوید

سازه‌های شگفت‌انگیز بسیاری در سراسر دنیا ساخته می‌شوند و هر یک به‌واسطه طراحی داخلی و خارجی خاص خود است که شهرت پیدا می‌کنند. بسیاری از این پروژه‌ها دارای طراحانی گم نام بوده‌اند که اینک با طراحی خاص و شگفت‌انگیز خود پا به دنیای حرفه‌ای معماری و ساختمان‌سازی گذاشته‌اند، و برخی نیز ساخته دست گروه‌های معماری با شهرتی همچون زاها حدید هستند. از دور که نگاهی به این ساختمان‌های عجیب‌وغریب با طراحی‌هایی خشن و اکثراً خاص بی اندازید واقعی بودنشان کمی سخت به نظر می‌آید؛ اما کافی است کمی جلوتر بروید، پای در آن‌ها گذاشته و سپس غرق در این معماری شگفت‌انگیز و تا حدی خوفناک شوید! در این بین و در کل دنیا 12 ساختمان اسرارآمیز وجود دارد که از نظر طراحی شهرت بالایی داشته و ما امروز قصد داریم تا آن‌ها را برای شما معرفی کنیم، همراه با ما باشید.

موزه‌ی ریورساید گلاسکو در اسکاتلند

موزه‌ی ریورساید گلاسکو در اسکاتلند

این موزه توسط گروه طراحی زاها حدید در سال 2011 تکمیل شده است و یکی از پروژه‌های برجسته این گروه طراحی و معماری است.

برج‌های شعله در باکو

برج‌های شعله در باکو

برج‌های شعله‌ای در باکو آذربایجان توسط شرکت طراحی HOK به اتمام رسیده است. این پروژه در سال 2013 رسماً مورداستفاده قرار گرفت و در شب نمای هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

سازه‌های سوپرتری گراو

سازه‌های سوپرتری گراو

این سازه‌ها به شکل درختانی عجیب‌وغریب هستند که شبیه آن‌ها را حداقل می‌توان گفت که در سیاره خودمان پیدا نخواهید کرد! این سازه‌ها در روز سایه موردنیاز را تأمین کرده و شب‌ها بسیار پرنور و زیبا می‌باشند. ارتفاع این سازه‌ها از 25 تا 50 متر متغیر است.

برج ولاسکا در میلان

برج ولاسکا در میلان

شاید ظاهر این برج به شکل سازه‌های جدید خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما این ساختمان در میلان ایتالیا و در سال 1950 توسط یک شرکت انگلیسی با نام BBPR ساخته شده و هنوز هم یکی از ساختمان‌های خاص در این کشور بشمار می‌رود.

برج بزرگ ماهاناخون

برج بزرگ ماهاناخون

این آسمان‌خراش علاوه بر آنکه دارای ظاهر زیبا و متفاوتی است، پس از ساخت توانست کل خط هوایی بانکوک را برای همیشه دچار تغییراتی کند. این سازه دارای ارتفاع بسیار زیادی در حدود 314 متر است و در سال 2016 توسط اوله شرین کار ساخت آن به پایان رسید.

خانه‌ای ساخته‌شده در لبه دره در لاپاز بولیوی

خانه‌ای ساخته‌شده در لبه دره در لاپاز بولیوی

در لاپاز بولیوی یک خانه بر لبه‌ی صخره‌ای ساخته شده و جالب است بدانید که این خانه خالی از سکنه نیست! شاید پا نهادن بر این خانه از نظر امنیتی کار درستی نباشد، اما زندگی در این خانه برای ساکنان آن همواره با هیجان‌های خاص خود رو به رو است!

هتل مارینای در خلیج ساندز سنگاپور

هتل مارینای در خلیج ساندز سنگاپور

یکی از طراحی‌های جالب و البته کارتونی متعلق به هتل مارینای خلیج ساندز در سنگاپور است که به شکل یک سفینه فضایی با سه پایه بوده و در سال 2010 ساخت آن به پایان رسیده است.

برج فرایینگ پن

برج فرایینگ پن

ساختمانی که در گذشته متروکه بود و اکنون بازسازی‌شده و در نقش یک هتل ایفای نقش می‌کند. این هتل می‌تواند مناسب برای مسافران ماجراجو باشد که در سال 1854 ساخته‌شده است و نهایتاً در سال 2010 به‌عنوان یک هتل مورداستفاده قرار گرفت.

موزه‌ی هنرهای معاصر کلیولند

موزه‌ی هنرهای معاصر کلیولند

این موزه توسط یک ایرانی با نام فرشید موسوی طراحی و ساخته شد. این طراح ساکن هلند بوده و یکی از طراحان مشهور جهانی است.

موزه‌ی سلطنتی اونتاریو در تورنتو

موزه‌ی سلطنتی اونتاریو در تورنتو

این موزه‌یکی از سازه‌های بسیار زیبا در کانادا به حساب می‌آید؛ موزه‌ی سلطنتی اونتاریو توسط یک طراح با نام دنیل لیبسکیند طراحی شد و توانست در یک رقابت بین‌المللی از میان 50 طرح فینالیست برگزیده شود.

آسمان‌خراش پی پی سی پالاس

آسمان‌خراش پی پی سی پالاس

آسمان‌خراش پی پی سی پالاس در پیتسبورگ هم اکنون سومین ساختمان مرتفع در شهر خود بشمار می‌رود. این ساختمان دارای ظاهری شیشه‌ای و نیزه‌ای بوده و توسط فیلیپ جانسون  و جان برگی طراحی‌شده است. این ساختمان دارای ارتفاعی 193.5 متری است که در سال 1984 ساخت آن اتمام یافته است.

برج آساهی بیر در توکیو

برج آساهی بیر در توکیو

در توکیو ساختمانی عجیب اما زیبا وجود دارد که در سال 1989 ساخته شده است. این سازه با آنکه طول عمر زیادی دارد اما هنوز هم یکی از زیباترین‌های توکیو بشمار می‌رود که توسط طراح فرانسوی به نام فیلیپ استرک طراحی‌شده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]