اسکانو

ساخت و ساز بیشتر نشان از خروج مسکن از رکود ندارد!

کارشناسان بازار مسکن معتقدند که هر قدر هم کارگاههای ساختمانی افزایش بیابند بازهم این دلیلی برای خروج از رکود نخواهد بود و دقیقا مسئله ای که می تواند منجر به رونق تدریجی شود، بازار مصرفی است نه بازار دلالی! مرکز آمار در روزهای گذشته اعلام کرد که 25 درصد بیشتر پروانه های ساخت و ساز در بخش مسکونی تهران در زمستان سال 95 صادر گردیده است که این پروانه ها در فصل بهار و تابستان بیشترین بازه ساخت و ساز در کشور را ایجاد خواهد کرد!

صدور پروانه های بیشتر ساخت و ساز می تواند منجر به اشتغال افراد در بهار شوند که امسال بهار حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال بیشتر نسبت به بهار 95 را شاهد بودیم. اما مشکلات بخش مسکن به گفته کارشناسان تنها مرتبط با عرضه نیست و با توجه به به تعداد 2 میلیون و پانصد هزار خانه ای که خالی است عرضه دچار مشکل نخواهد بود. بزرگترین مشکل به دلیل عدم تقویت سمت تقاضا و قدرت خرید پایین خانوارها بوده و هنوز هم اگر خانه ای در شرایط الگوی مصرفی ساخته شده باشد خانواده های بسیاری با مشکلات فراوان در خرید آنها مواجه هستند؛ بنابراین در خروج از رکود پروانه های صادر شده نمی تواند پیش بینی درستی از آینده بدهد!

به گفته محمدرضا معظمی، کارشناس مدیریت ساخت هنوز هم بر اساس ادعایی که برخی از مسئولان دارند ساخت و ساز از رکود خارج نشده است! دلیل آن هم این است که الگوی مصرف در ساخت و ساز تهران رعایت نمی شود. بسیاری از سازندگان ترجیح می دهند خانه های بالای بیست سال در شمال تهران را بازسازی کرده و یا از نو بسازند، اینها راضی هستند که مدت ها خانه هایشان خالی بماند اما از سود آنها کم نشود! همین مسئله باعث می شود تا سازندگان سراغ بافت های فرسوده تهران در مناطق میانی نروند؛ و این به معنی خروج بازار ساخت و ساز از رکود نیست.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]