اسکانو

معرفی پدیلانتوس و رازهای نگهداری آن

پدیلانتوس در دو رنگ رشد می‌کند، اولین گونه آن به رنگ سبز بوده و دیگری ابلق است. جالب است بدانید برگ‌های این گیاه برای جلوگیری از سوختن در برابر نور آفتاب رنگ‌دانه‌هایی را در خود جمع می‌کنند که به رنگ قرمز بوده و قادرند تا طیف وسیعی از نور زیاد را کنترل کنند، از این رو زمانی که این گیاه در معرض نور خورشید قرار بگیرد، واریته های ابلق با حاشیه سفید برگ‌ها به رنگ قرمز تبدیل می‌شوند. این گیاه از نظر میزان نوری که نیاز دارد کمی حساس است، دقیقاً زمانی که قرمز شده و شما حس می‌کنید از زیبایی گیاه است، نشان از آن دارد که آفتاب به شدت بر روی گیاه فشار دارد! زمانی هم که برگ‌های سبز شروع به ریزش کرده و برگ‌های زیرین زرد می‌شوند، به آن معناست که به گیاه نور کافی نرسیده است. نور زیاد اگر به گیاه برسد در نهایت منجر به ضخیم شدن ساقه‌ها شده و برگ‌های گیاه گوشتی می‌شوند.

آبیاری پدیلانتوس

زمانی که می‌خواهید پدیلانتوس را آبیاری کنید، یادتان باشد تا زمانی که خاک این گیاه خشک نشده این کار را انجام ندهید. این گیاه به آبیاری زیاد حساسیت داشته و به اصطلاح دچار سبز خشکی خواهد شد، یعنی گیاه زمانی که برگ‌هایش کاملاً سبز هستند خشک می‌شود. سایز گلدان انتخابی نیز باید مناسب با اندازه گیاه باشد، چراکه گلدان بزرگ آب بیشتری در خود ذخیره کرده و ریشه گیاه را می‌پوساند. گلدان‌های بزرگ همچنین رشد بوته‌ها را به تعویق می‌اندازد.

دما و رطوبت مناسب پدیلانتوس

پدیلانتوس به شدت به هوایی خنک علاقه نشان خواهد داد. اگر نور زیاد همراه با هوایی خنک در اختیار داشته باشید گیاه قرمز خواهد شد و این منجر به زیبایی دو چندان آن می‌شود. یادتان باشد این گیاه تحملی برای هوا سرد نداشته و به سرعت در هوای سرد قارچ گرفته و از بین خواهد رفت. گل باید در مکانی قرار بگیرد که گردش هوای مناسب در آن جریان داشته باشد، چراکه در غیر این صورت برگ‌ها نازک خواهند شد. بنابراین برای نگهداری از این گیاه در تابستان بهتر است آن را در بالکن، راه پله روشن و یا اتاقی نگهداری کنید که مسیری برای عبور و مرور هوا وجود داشته باشد. رطوبت برای این گیاه بسیار لذت بخش است، با آنکه دمای معمولی اتاق برای رشد گیاه کافی است، اما لازم است بدانید فضایی مانند گلخانه و یا پاسیو برای این گیاه بسیار مناسب تر خواهد بود، و در واقع در چنین فضایی گیاه دارای رشد بسیار بهتری خواهد بود.

خاک و تغذیه پدیلانتوس

مناسب‌ترین خاک برای پدیلانتوس ترکیب خاک ماسه، پرلیت، کوکوپیت و پیت ماس است، برای این گیاه خاک کاکتوس‌ها هم مناسب است چراکه دارای زهکش مناسبی بوده و آب را بهتر از خود عبور می‌دهد. یک نکته  را فراموش نکنید، می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد قارچ‌ها کمی پودر دارچین داخل خاک گیاه بریزید. در اوایل بهار که زمان رویش گیاه است، بهتر است تا از کودهای رشد استفاده کنید؛ اما اواخر بهار از کودهای مخصوص کاکتوس استفاده کرده تا پتاسیم و فسفری که داخل آن‌ها است بوته را محکم کند؛ این کار را باید ماهی یک‌بار انجام دهید. این گیاه از طریق بذر و یا قلمه‌زنی تکثیر می‌شود، و باید قلمه از زیر یک جوانه به‌صورت اریب بریده‌شده و به زیرخاک فرورود، برای آنکه ریشه زنی احتمال بیشتری داشته باشد بهتر است تا 3 عدد جوانه زیرخاک قرار بگیرد.

گلدان مناسب پدیلانتوس

گلدان برای این گیاه هرچه تنگ‌تر باشد رشد گیاه بیشتر خواهد بود؛ این ریشه‌ها در خود می‌پیچند و اگر داخل باغچه بکارید پایین نرفته و به‌صورت سطحی باقی می‌مانند، یادتان باشد هر دو سال یک‌بار تعویض گلدان ضروری است. شته و شپشک آرد آلود نیز در بهار و پاییز گیاه را بیمار خواهد کرد که باید با سموم مخصوص آن‌ها را آفت زدایی کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]