اسکانو

چهارمین اقدام برای رونق بازار مسکن

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که رونق در بازار مسکن تنها تعادل میان عرضه و تقاضا بوده و افزایش نرخ اجاره بها و خرید مسکن معنایی از رونق مسکن در خود ندارد. رونق بازار مسکن زمانی به حقیقت خواهد پیوست که بتوانیم تقاضای موجود در بازار مسکن را پاسخگو شویم. اما این روز ها خبری از وام های 160 میلیون تومانی به گوش می رسد، وامی که دارای نرخ سود 8 درصد بوده و به عنوان عاملی چهارم برای ایجاد رونق غیر تورمی در بازار مسکن معرفی شده و به احتمال زیاد در هفته جاری به تصویب خوهد رسید.

در پایان تابستان جاری نرخ رشد قیمت مسکن با تورم عمومی به حالت تعادل رسید و سرعت سقوط قیمت مسکن کاهش یافت؛ همین امر منجر شد تا اوضاع برای سرمایه گذاری در این بازار مهیا شود. در ادامه شورای پول و اعتبار نیز نرخ سود های بانکی را تا 15 درصد کاهش داد که همین امر منجر به افزایش تقاضا و قیمت مسکن شد.

با آنکه در تابستان سال جاری اوضاعی بد بر مستاجران تحمیل شد و در برخی از مناطق تا 40 درصد افزایش اجاره بها ایجاد شد، اما کارشناسان بازار مسکن این شرایط را نشانه ای از رونق در آینده دانستند. اما در حال حاضر تنها مشکلی که گریبان گیر بازار مسکن بوده و به این رکود دامن میزند، توان خرید متقاضیان واقعی مسکن می باشد. در چنین شرایطی در هفته جاری قرار است در طی یک همایش از سوی وزارت راه و شهر سازی نرخ سود تسهیلات مسکن یکم از 9.5 درصد به 8 درصد کاهش یافته و دوره بازپرداخت آن از 12 سال به 15 سال افزایش یابد. همچنین مدت زمان سپرده گذاری نیز از 6 ماه به 5 ماه تقلیل خواهد یافت. این اقدام در واقع چهارمین عملی است که در جهت بهبود شرایط در بازار مسکن انجام می شود.

در طی چهار سال گذشته اساس بر این بود که شرایط خرید مسکن توسط وام ها تسهیل یابد تا به مسکن مهر اتکا شود. از این رو صندوق های پس انداز یکم وارد بانک مسکن شد و نرخ سود آنها از 14 به 13 و 11 و پس از آن به 9.5 درصد رسید. حال نیز خبر ها حاکی از آن است که این 9.5 درصد نیز قصد کاهش داشته و قرار است نرخ سود 8 درصد جای آن را بگیرد. گفته می شود که ین نرخ 8 درصد نیز در آینده به 6 درصد خواهد رسید و دوره بازپرداخت آن نیز به 20 سال می رسد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]