اسکانو
صرفه‌جویی در مصرف آب

15 راهکار برای صرفه‌جویی در مصرف آب

بحث کم‌آبی و استفاده بهینه از آب شیرین، مسئله‌ای بوده که همواره در سراسر دنیا برای آن مذاکره‌های طولانی در میان است؛ در بیشتر تبلیغات تلویزیونی دیده‌اید، می‌گویند آب هست اما کم است! اما واقعیت این است که هر چه هم که هشدار دهیم، بازهم کم است، چراکه نیازهای روزمره تمام انسان‌ها، از آب آشامیدنی گرفته تا چرخ‌های صنعت همگی به همین آبی بستگی دارد که هست اما کم است! امروز می‌خواهیم راهکارهای متعددی را برای شما معرفی کنیم تا با بکار گرفتن آن‌ها کره زمین را از کم‌آبی نجات دهیم، همراه با ما باشید.

  1. در زمان مسواک زدن آب را ببندید، شاید باورتان نشود اما آبی که در مدت 2 دقیقه جاری است، می‌تواند نیاز یک فرد را برای دو روز تأمین کند!
  2. زمانی که ظروفتان را می‌شویید، آب را باز نگذارید، می‌توانید هر دو لگن را پر از آب کنید و برای دو بار شستشوی ظرف‌هایتان از آن استفاده کنید.
  3. کولرهای آبی را هرساله بررسی کنید تا در مشکل هدر رفت آب آن‌ها برطرف گردند.
  4. سیستم‌های آبیاری چمن را به‌گونه‌ای باید تنظیم کرد که تنها چمن‌ها آب بخورند نه خیابان! برای آبیاری بهتر می‌توانید سیستم آبیاری قطره‌ای برای حیاط و فضای سبز خود راه‌اندازی کنید.
  5. ماشین ظرف‌شویی و لباسشویی باید زمانی روشن شود که کاملاً پرشده باشد؛ این کار باعث می‌شود 400 گالن آب در طول ماه هدر نرود.
  6. گیاهان خود را در فصولی بکارید که آبیاری کمتری نیاز دارند؛ این گیاهان می‌توانند در فصل بهار و پاییز کاشته شوند.
  7. اگر نیاز به آب سرد برای هر فعالیتی دارید، لزومی ندارد آب را آن‌قدری باز بگذارید تا سرد شود! بهتر است یک پارچ آب‌خنک در یخچال نگهداری کنید.
  8. برای آنکه درختان حیاط شما آب کمتری در طول روز نیاز داشته باشند، بهتر است آبیاری آن‌ها را به صبح زود و شب موکول کنید تا به دلیل گرمای هواآب زیادی از دست نداده و به آبیاری بیشتر نیاز نداشته باشند.
  9. به‌جای آنکه پیاده‌رو و محل جلوی درب خانه خود را با آب بشویید، بهتر است از جاروب استفاده کنید. با این کار 80 بشکه آب از هدر رفت نجات‌یافته است.
  10. برای کاهش فشار آب از سردوشی حمام و هدر رفت آب بهتر سردوشی را تغییر دهید تا آب کمتری از آن خارج شود.
  11. آبی که با آن سبزی می‌شویید دور نریزید، این آب را برای آبیاری گل‌هایتان استفاده کنید.
  12. چمن‌های داخل باغچه زمانی به آبیاری نیاز دارند که اگر بر روی آن‌ها راه بروید ردپایتان رویشان بماند، در غیر این صورت از آبیاری اضافه بپرهیزید.
  13. وسایل جدید تا حد بالایی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند؛ به‌طور مثال ماشین لباسشویی جدید در هر بار استفاده 20 بشکه آب را ذخیره می‌کند.
  14. زمان دوش گرفتن خود را به 5 دقیقه کاهش دهید و از این راه 1000 بشکه آب در یک ماه ذخیره کنید.
  15. آب آکواریوم سرشار از نیتروژن و فسفر است که یک کود طبیعی برای گیاهان به‌حساب می‌آید؛ این آب را دور نریزید و برای گیاهان خود استفاده کنید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]