اسکانو
از بین بردن بوی نامطبوع فرش

از بین بردن بوی نامطبوع فرش با راهکارهای خانگی

فرش‌ها در اثر عوامل مختلفی بوی نامطبوعی به خود می‌گیرند؛ از رطوبت گرفته تا وجود حیوان خانگی و ریختن غذا بر روی آن‌ها همگی مواردی هستند که منجر می‌شود فرش‌هایتان بوی نامطبوعی به خود بگیرند. اولین راه‌حل برای از بین بردن این بوی نامطبوع شستن آن‌هاست، اما اگر فرصتی برای شستشوی فرش‌های خود ندارید توصیه می‌کنیم تا از روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید.

استفاده از اسطوخودوس و جوش‌شیرین در از بین بردن بوی فرش

اسطوخودوس دارای رایحه‌ای بسیار خوش و آرامش‌بخش است که از رایحه آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. برای ساختن ماده خوشبوکننده فرش ابتدا نصف پیمانه ازگل‌های تازه اسطوخودوس را خردکرده و در هاون بریزید و کمی آن‌ها را له کنید تا عطر خوششان به بیرون درآید، سپس یک پیمانه جوش‌شیرین به گل‌ها اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط‌کنید و آن بر روی قسمت‌هایی از فرش که بو می‌دهد بپاشید. این مخلوط حدود نیم ساعت تا ۱ ساعت باید بر روی فرش بماند. جوش‌شیرین بوی بد را گرفته و اسطوخودوس عطر دل‌نشینی به فرش شما خواهد داد. اگر این مخلوط را شب تا صبح بر روی فرش بگذارید نتیجه حاصله بسیار قوی‌تر خواهد بود. این مواد را پس از گذر مدت‌زمان گفته‌شده توسط جاروبرقی از روی سطح فرش پاک‌کنید.

روغن ضروری

روغن ضروری از دسته روغن‌هایی است که فرار بوده و پس از استفاده اثری از لکه‌های آن بر روی فرش باقی نخواهد ماند. این نوع از روغن‌ها در ترکیب با جوش‌شیرین یکی از بهترین از بین برنده‌های بوی بد فرش هستند. روغن‌های ضروری درواقع اکثراً از قسمت‌های معطر گیاه ازجمله پوست، برگ و گل آن به دست می‌آیند؛ با توجه به تمایل خود می‌توانید انواع مختلفی از این نوع روغن‌ها را تهیه‌کرده و استفاده کنید. اگر عطر و بوی گل را می‌پسندید؛ اسطوخودوس، رز و یاسمن را تهیه کنید، اگر بوی مرکبات را ترجیح می‌دهید، لیمو و پرتقال را انتخاب کنید و اگر از طرفداران بوی تند هستید؛ سدر، چوب صندل و نعنا هندی را در نظر داشته باشید. برای ساخت این خوشبوکننده باید حدود ۲۰ قطره از روغن ضروری را با نصف پیمانه جوش‌شیرین ترکیب کرده و سپس آن‌قدری مواد را با یکدیگر مخلوط‌کنید تا به‌خوبی روغن و جوش‌شیرین با یکدیگر ترکیب شوند. سپس این مخلوط را بر روی قسمت‌های بد بوی فرش پاشیده و اجازه دهید از شب تا صبح بر روی آن بماند. پس از طی این مراحل می‌توانید فرش را توسط جاروبرقی به‌خوبی پاک‌کنید.

بوراکس

بوراکس نوعی از نمک‌های قلیایی بوده که به‌تنهایی نیز می‌تواند تمامی بوهای نامطبوع فرش را بگیرد. این ماده غیر سمی بوده و برای تمیز کردن خانه از فروشگاه‌ها قابل تهیه است. بور اکس باید روی فرش پاشیده شود و پس از ۳۰ دقیقه با جارو برقی جمع شود. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید به بور اکس روغن ضروری و یا گل نیز اضافه کنید که رایحه‌ای خوش بر روی فرش‌هایتان باقی بماند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]