اسکانو
خرید یک بخاری مناسب

ویژگی‌های مهم در خرید یک بخاری مناسب

بخاری یکی از دسته از وسایل گرمایشی است که از گذشته تا به امروز در خانه‌های ما حضورداشته و دارای انواع متفاوتی است. درگذشته که هنوز تکنولوژی پیشرفت آن‌چنانی نداشت اغلب بخاری‌ها نفتی و هیزمی بود اما امروزه انواع متفاوتی از بخاری در بازار وجود دارد که امروزه بیشترین استفاده برای بخاری‌های گازی است.

انواع بخاری

بخاری‌های گازی دودکش دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در منازل هستند؛ و در هنگام خرید باید دقت کنید که این نوع از بخاری‌ها دارای برچسب انرژی A,B باشند. نوعی دیگر از بخاری نیز وجود دارد که بانام بخاری‌های بدون دودکش به فروش می‌رسند، باید بدانید که این نوع از بخاری‌ها به‌هیچ‌عنوان مناسب برای فضاهای کوچک و سربسته نیستند، بر روی بخاری‌ها بدون دودکش سیستمی بانام ODS وجود دارد که این سیستم مشخص می‌کند تا اگر اکسیژن محیط به 18 درصد کاهش بیابد باید جریان گاز قطع شود، وقتی میزان اکسیژن در فضای شما کاهش بیابد بخاری به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد، زمانی که اکسیژن به حد موردنظر برسد این بخاری‌ها مجدداً روشن خواهند شد.

چه بخاری برای فضای شما مناسب است؟

برای آنکه بدانید بخاری انتخابی شما توان گرم کردن محیط داخلی را دارد باید از چند عملیات ریاضی استفاده کنید. به شکلی که متراژ خانه‌تان را ضرب‌در ۳ کنید، پس‌ازآن توانی که برای بخاری در نظر گرفته‌شده است را بر عدد 24 تقسیم کنید. اگر حاصل دو عدد به‌دست‌آمده با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته باشد این به آن معناست که بخاری شما کاملاً مناسب برای فضای داخلی شما خواهد بود. به‌طور مثال برای یک‌خانه 70 متری ابتدا باید 70 را در 3 ضرب کنید که حاصل آن 210 خواهد شد. پس‌ازآن توان بخاری به‌طور مثال 4800 را بر 24 تقسیم کنید که حاصل آن 200 خواهد شد، مابین اعداد 210 و 200 به‌دست‌آمده تفاوت زیادی وجود ندارد و می‌توان گفت بخاری که انتخاب کرده‌اید کاملاً برای محیط داخلی شما مناسب است.

در خرید یک بخاری به نکات زیر دقت کنید :

  1. بخاری را مطابق با متراژ خود انتخاب کنید، برای این منظور فرمول محاسبه در پاراگراف قبلی ذکر شد.
  2. این بخاری خریداری‌شده باید حتماً دارای برچسب رده انرژی باشد.
  3. بخاری‌های بزرگ‌تر به دلیل آنکه ورقه‌های آهنی بیشتری در ساخت خوددارند از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.
  4. بخاری‌ها حتماً باید دارای استاندارد باشند و در آن‌ها سیستم ترموکوپل قرارگرفته باشد.
  5. میزان حرارت در بخاری‌ها دیواری کمتر است اما این نوع از بخاری‌ها جای کمتری را نسبت به بخاری‌های زمینی اشغال می‌کنند.
  6. بخاری‌های برقی از دسته انواع بخاری مقرون‌به‌صرفه بشمار نرفته و مصرف انرژی بالایی دارند.
  7. طول شلنگ گاز بخاری باید نهایتاً 120 سانتی‌متر در نظر گرفته شود.
  8. زمانی که بخاری روشن است باید دودکش آن نیز داغ شده باشد در غیر این صورت یعنی مسیر هواکش بسته است و این بسیار خطرناک خواهد بود.
  9. بخاری‌ها بسته به حجم و ابعاد و طرحی که دارند از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. این بخاری‌ها در پایین‌ترین قیمت از 80 هزار تومان شروع‌شده و تا 1 میلیون تومان متغیر خواهد بود. کمترین قیمت متعلق به بخاری‌های برقی است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]