اسکانو
پاک‌ کردن رویه چدنی شعله‌پخش‌کن

روشی ساده برای پاک‌ کردن رویه چدنی شعله‌پخش‌کن اجاق‌گاز

اجاق‌گاز از دسته وسایل آشپزخانه است که به‌صورت مداوم از آن استفاده می‌شود، سررفتن مواد غذایی، پخش شدن روغن در هنگام سرخ شدن مواد غذایی و … از دسته مواردی هستند که می‌توانند منجر به آلودگی اجاق‌گاز شوند، این مواد غذایی هرقدر هم که سریع از روی اجاق‌گاز پاک شوند اما به دلیل حرارت موجود بر روی چدن‌ها سوخته و عملاً پاک کردن آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود.

در مطالب گذشته در مورد روش‌های پاک‌ کردن اجاق‌گاز برایتان بسیار نوشته‌ایم؛ اما قسمت‌های چدنی که بر روی شعله قرار می‌گیرند از قسمت‌های کوچکی در اجاق‌گاز هستند که به‌سادگی نمی‌توانید آن‌ها را پاک‌کنید. حتی استفاده از سیم ظرف‌شویی، جرم‌گیر و انواع مواد شوینده نیز نمی‌تواند این آلودگی‌ها را پاک کند، گویی چربی‌های اضافی در اثر مجاورت با حرارت دیگر به خورد چدن‌ها رفته و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان آن‌ها را پاک کرد. برای پاک کردن این آلودگی‌ها حتی استفاده از سرکه و جوش‌شیرین نیز مؤثر عمل نخواهد کرد. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که توسط آن می‌توان قسمت‌های چدن شعله‌پخش‌کن گاز را مثل روز اولش تمیز کردن استفاده از محلول آمونیاک است.

برای این کار نیاز به مقداری آمونیاک، دستکش، پاکت زیپ‌دار و ماسک تنفسی دارید. یادتان باشد آمونیاک از دسته موادی است که حتماً باید در زمان کار با آن ماسک زده و دستکش بر دست کنید. برای شروع کار ابتدا چدن‌های شعله‌پخش‌کن گاز را داخل زیپ کیپ‌ها قرار دهید و سپس بر روی آن‌ها را آمونیاک بریزید. حالا درب زیپ را به‌خوبی بسته و سپس اجازه دهید این ماده 8 ساعت بر روی چدن‌ها باقی بماند. پس از گذشت این مدت‌زمان می‌توانید چدن‌ها را خارج کرده و توسط یک برس تمیز کنید. با انجام این کار توانستید تا 99 درصد از آلودگی و جرم‌هایی که مدت‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید را از بین ببرید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]