اسکانو

[:en]آشنایی با گل قهوه، گیاهی آپارتمانی و زیبا مناسب با شرایط رشد در آپارتمان[:]

[:en]

گل قهوه یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی می باشد که سازگار با نور کم بوده و در سه سالگی می تواند گل های سفید بسیار زیبایی تولید کند. همین گل های زیبا هستند که در نهایت قادرند دانه های قهوه را تشکیل بدهند. میوه های این گیاه در ابتدا به صورت سبز بوده، بعد قرمز شده و در نهایت سیاه می شوند. این گیاه آپارتمانی فوق العاده زیبا قادر است پس از گذر 4 سال به درختچه ای تبدیل شده و برگ های براق و زیبای آن زینت بخش منازل شما باشند.

این گیاه زیبا نیز برای ادامه رشد و زندگی نیاز های متفاوتی دارد، برای این گیاه نور باید بصورت غیر مستقیم باشد و اگر نور مستقیم از پشت شیشه به آن بتابد دیری نمی گذرد که بر گهای آن صدمه می بینند. لازم به ذکر است که دمای مورد نیاز گیاه همان دمای معمولی اتاق بوده و قادر است در زمستان در دمای 8 درجه سانتی گراد نیز مقاومت کند. آبیاری گیاه در زمستان باید هفته ای یکبار صورت بگیرد و در تابستان ها هفته ای سه بار و مهم ست که آبیاری زمانی انجام شود که خاک گلدان هنوز خشک نشده است. برای حفظ رطوبت گیاه لازم است غبارپاشی دو تا سه بار در هفته با آب ولرم انجام بگیرد.

خاک مناسب این گیاه کمپوست مخلوط با خاک باغچه بوده و هر دو هفته یکبار در اوایل فصل رشد باید از کودهای محلول در آب و مخصوص برای گل های زینتی استفاده کرد. نکته مهم این است که تعویض گلدان را در فصل بهار آن هم با دیدن ریشه و متراکم بودن آنها انجام دهید. این گیاه زیبا توسط کاشت قلمه در تابستان و یا کاشت دانه های رسیده در بهار قابل تکثیر می باشد.

آفات و بیماری های گل قهوه و نحوه درمان آنها

  1. اگر برگ های جوان ریز بوده و رشد آنها تقریبا متوقف شد باید گلدان تعویض گردد.
  2. در صورت مشاهده لکه های سفید و خاکستری روی برگها، عامل بیماری زا قارچ بوده و دلیل آن آبیاری زیاد و هوای سرد و مرطوب می باشد.
  3. زخم هایی پنبه ای شکل و سفید بر روی برگها نشان از وجود آفت داشته و باید با سم نفوذی طبق دستور هر 14 روز یکبار سم پاشی انجام شود.
  4. وجود لکه های قهوه ای زیر برگ ها به دلیل آفت بوده و باید با پنبه ای آغشته به محلول سم حشره کش آنها را به مواد سمی آغشته کنید.
  5. در صورت وجود برگهایی سبز اما ریزان توجه داشته باشید که نور به اندازه کافی به گیاه نمی رسد.
  6. حاشیه برگ هایی با حالات سوخته و برگ هایی که براقی و شادابی خود را از دست داده اند به دلیل نور شدید آفتاب بوده است.
  7. لکه های سوخته بر روی برگ ها به دلیل غبار پاشی گیاه در زیر آفتاب ایجاد می شود، غبار پاشی باید در عصر صورت بگیرد.
  8. برگ های پژمرده که میریزند نشان از کم آبی داشته است و نباید اجازه داد که سطح گلدان خشک شود.
  9. برگ هایی چروک خورده که سقوط می کنند به دلیل خشکی هوا بوده و باید غبارپاشی انجام شود.
  10. برگ ها اگر قهوه ای شده و سقوط کنند نشان از هوایی خیلی گرم داشته و باید محیط گیاه را خنک کرد.
  11. اگر مجبور به قطع برگی در گیاه قهوه عربی بودید حتما برگ روبروی آن را نیز قطع کنید، زیرا در این گیاه برگها به صورت متقابل هستند و باید تعادل را حفظ کرد.
  12. برگ های گیاه قهوه در ابتدای رویش مسی بوده و سپس سبز تیره می شوند و این از نشانه های بیماری نیست.

 [:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]