اسکانو

نحوه تولید شیشه سکوریت و کاربردهای آن

شیشه سکوریت با اعمال فرایند حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شود. برای این کار لازم است قبل از هرگونه فرآیندی شیشه‌ها را به ابعاد مناسب برید و سپس فرایند سکوریت را انجام داد. این کار به این دلیل انجام می‌شود که پس فرآیند سکوریت استرس‌هایی که بر شیشه وارد می‌شود انجام هرگونه عملیاتی همچون برش دادن، سوراخ کردن و سند بلاست کردن را غیرممکن می‌سازد و منجر به شکستن شیشه خواهد شد. پس‌ازآنکه شیشه برش داده شد توسط سنگ دیاموند، 4 لبه آن صیقل داده می‌شود و سپس آن را در کوره قرار داده و تا دمای 625 درجه گرم می‌کنند. به‌محض خروج شیشه از کوره آن را وارد خنک‌کننده کرده و شیشه به‌سرعت سرد می‌گردد. در طی این فرایند بخش‌های خارجی با سرعت بیشتری نسبت به بخش‌های داخلی سرد شده و درنتیجه سطح شیشه تنش فشاری و در قسمت مرکزی و وسط آن تنش کششی ایجاد می‌شود.

توجه داشته باشید در طی فرآیند سکوریت کردن شیشه‌ها تنها مقاومت مکانیکی آن‌ها بالا رفته و سایر ویژگی‌ها همچون رنگ، ترکیب شیمیائی، درصد عبور نور، خصوصیات فیزیکی مربوط به انرژی ویدا، وزن مخصوص، نقطه ذوب، هدایت حرارتی و ضریب انبساط بدون تغییر باقی می‌مانند.

شیشه سکوریت ها در برابر بارهای مکانیکی، تنش‌های حرارتی، باد، وزن برف و ضربه 4 تا 5 برابر نسبت به شیشه معمولی با همان ابعاد و ضخامت مقاوم‌تر می‌باشند. در این نوع از شیشه‌ها به دلیل بالا بودن میزان انرژی الاستیک ذخیره‌شده، پس از شکست به قطعات ریز فاقد لبه‌های تیز تبدیل می‌شوند که در این حالت نسبت به شیشه‌های معمولی دارای خطر کمتری هستند. این نوع از شیشه‌ها به دلیل طی کردن فرآیندهای بخصوص دارای سطحی صیقلی و صاف بوده که عموماً در ساختار شیشه دوجداره و لمینیت نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کاربردهای شیشه سکوریت

در قسمت‌هایی که ازلحاظ مقاومت مکانیکی و ایمنی سطح کار دارای اهمیت است عموماً از این نوع از شیشه‌ها استفاده می‌شود، به‌طور مثال می‌توان به ویترین فروشگاه‌ها، درب‌های ورودی ثابت و متحرک، پنجره‌های مناطق بادخیز، ساختمان‌های تجاری و پارتیشن‌ها، صنعت خودروسازی برای جلوگیری از خورد شدن شیشه‌ها و … اشاره کرد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]