اسکانو

[:en]نکاتی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه[:de]

نکاتی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه

[:]

طراحی و دکوراسیون خانه از مهمترین عوامل برای بزرگ و یا کوچکتر نشان دادن فضای خانه است.  مهمترین موضوعی که در مورد فضای خانه‌ی خود باید بدانید این است که حسی که ما از فضای خانه می‌گیریم، از قدم زدن در آن حاصل نمی‌شود بلکه از حرکت چشم ما در آن فضا به وجود می‌آید. چشمان ما از تاریکی به سمت روشنایی حرکت و از فضاهای تنگ و تاریک به سرعت عبور می‌کند. پس بهترین راه برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه، استفاده از نور و اجتناب از رنگ های تیره، سایه‌ها و فضاهای تنگ است. در ادامه راهکارهای ساده ولی موثر برای دکوراسیون خانه‌ی شما ارائه می‌دهیم.

برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه سقف را رنگ‌ کنید و یا به آن کاغذ دیواری ‌بزنید. اینکار چشم‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند. روش دیگر، استفاده از قفسه‌ در نزدیکی سقف است. هرچیزی که نگاه شما را به سمت بالا ببرد حس بزرگ بودن فضا را ایجاد می‌کند. از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید. با اینکه رنگهای تیره حس گرما و صمیمیت را در خانه ایجاد می‌کند ولی نور را جذب کرده و مانع از انعکاس آن می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که فضا کوچکتر نشان داده شود. استفاده از رنگ‌های تیره برای کفپوش و انداختن فرش باعث می‌شود که رنگ دیوارها روشن‌تر به نظر بیاید و در نتیجه فضای خانه بزرگ‌تر جلوه کند. از فرش‌های ساده و تک رنگ  استفاده کنید. همیشه پنجره‌های خانه را تمیز نگه دارید. پنجره‌ها منبع اصلی نور هستند. پنجره‌ها را با پرده های کلفت و تیره نپوشانید. نور زیاد عمق فضا را بیشتر می‌کنند. استفاده از آیینه به خصوص قرار گرفتن آن روبه‌روی پنجره باعث انعکاس بیشتر نور و بزرگتر نشان دادن فضا می‌شود. همچنین قرار دادن آیینه در انتهای میز ناهار خوری به بینندگان حسی را القا می‌کند که گویی فضای بیشتری در خانه موجود است.

استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای فرش‌ها، مبلمان و دیوارهای اقسام مختلف خانه باعث هماهنگی فضا می‌شود. این هماهنگی فضای خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. اگر قصد خرید مبلمان جدید ندارید، می‌توانید از بالشتک های کوچک با رنگ مناسب استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود به جای اینکه از یک مدل بالشتک استفاده کنید، دو نوع بالشتک مختلف با رنگ و طرح هماهنگ قرار دهید. برای تزئین دیوارها بهتر است تا از تابلوهای بزرگ استفاده کنید. اینکارها نه تنها به زیبایی چیدمان خانه شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود فضای خانه بزرگتر نشان داده شود.

در زمان چیدن کتابخانه، کابینت‌های شیشه‌ای آشپزخانه و قفسه‌های دیواری، ۱۰ درصد فضا را خالی بگذارید و فضا را کامل پر نکنید. کتاب‌ها و وسایل قفسه‌ها را بر اساس رنگ مرتب کنید تا نظم بیشتری داشته باشند.

مبل‌های بزرگ با تعداد اندک را جایگزین مبلمان‌های کوچک با تعداد زیاد کنید. مبلمان را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید. می‌توانید اینکار را با قرار دادن یک میز کوچک بین مبلمان و دیوار انجام دهید. چسباندن وسایل خانه به دیوار احساس تنگ بودن فضا را به بیننده منتقل می‌کند. از مبلمان و تخت های با ارتفاع کم از زمین استفاده کنید فاصله زیاد این وسایل با سقف باعث بزرگتر به نظر آمدن فضا می‌شود. از مبلمانی استفاده کنید که پایه‌هایشان مشخص است. این موضوع حس معلق بودن در فضا و امکان حرکت و آزادی را در افراد ایجاد میکند که در بزرگتر نشان دادن فضا بسیار مهم هستند. بهتر است وسایل را به گونه ای بچینید که فضای رفت و آمد را اشغال نکنند زیرا این موضوع باعث کوچک و تنگ به نظر آمدن فضای خانه می‌شود. از وسایلی استفاده کنید که قابلیت جا به جایی دارند و به راحتی در فضای اتاق حرکت می‌کنند. استفاده از مبلمان چندکاره و وسایل شیشه‌ای بی‌رنگ، که از نظر بصری فضایی اشغال نمی‌کنند نیز انتخاب مناسبی هستند.اگر حمام کوچکی دارید پرده‌ی حمام بی‌رنگ بهترین گزینه برای شما است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]