اسکانو
نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی

[:en]نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا[:de]

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

[:]

در مطالب گذشته نحوه نگهداری از چندین گیاه آپارتمانی و زیبا را برای شما توضیح دادیم. کم نیستند گیاهان و درختچه های آپارتمانی زیبا که به دلیل مقاومت بالا در فضای خانگی رشد می کنند و باعث زیبایی هرچه بیشتر منازل آپارتمانی می شوند. مطلب امروز شامل نکات نگهداری در مورد گیاهانی چون پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا می باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه نگهداری از درختچه پاچیرا

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

پاچیرا به درخت پول و یا درخت شانس نیز مشهور می باشد و در فرهنگ و سنت چین این گیاه برای رشد، پیشرفت و کسب درآمد بسیار مهم بوده و در بیشتر مغازه ها و ادارات این گیاه زیبا دیده خواهد شد.

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

این درختچه زیبا دارای برگ های کشیده و به رنگ سبز تیره می باشد، که دارای سرعت رشد زیادی نیز است. جالب است بدانید ساقه های این گیاه زیبا را می توانید به صورت گیس بافت در آورید، که آنگاه بر قیمت این گیاه زینتی زیبا افزوده می شود. پاچیرا از آن دسته گیاهان مقاومی است که نگهداری از آن ساده بوده و به آبیاری به دو بار در هفته نیاز دارد، توجه داشته باشید آبیاری زیاد این گیاه منجر به زردی و سیاهی برگ های آن خواهد شد، به هیچ عنوان بر روی ساقه و برگ های این گیاه آب نریزید تا از پوسیدگی گیاه جلوگیری شود. نوری که این درختچه زیبا به آن نیاز دارد نوری متوسط می باشد و عملا بهترین جا برای نگهداری آن پنجره های شمالی خانه می باشد.

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

رطوبت مورد نیاز پاچیرا متوسط رو به زیاد است و تکثیر این گیاه زیبا نیز از طریق قلمه زدن و یا کاشت بذر انجام خواهد شد. برای این کار قلمه شاخه سال جاری را در آخر پاییز با حداقل ۲ گره را ببرید و آنرا داخل بستر قلمه قرار دهید، بدین ترتیب بعد از چند هفته جوانه میزند. خاک مناسب برای این گیاه نیز ترکیب پیت ماس یا خاک های هلندی با پرلیت به صورت ۶۰ به ۴۰ به نفع پرلیت برای تهویه مناسب و زهکشی کافی مناسب است.

نحوه نگهداری از دراسینا مارگیناتا یا درخت اژدها و یا خون سیاوشان

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

دراسینا مارگیناتا از گیاهان مناطق معتدل آفریقا بوده و طول آن بعضا تا ۲ متر نیز می رسد. این گیاه یکی از مقاومترین گیاهان آپارتمانی می باشد که با شرایط نوری و هوایی داخل آپارتمان به خوبی سازش می کند. این گیاه در طبیعت پس از زمانی گل می دهد که این اتفاق در زندگی آپارتمانی به ندرت برای آن خواهد افتاد. این درختچه زیبا به خشکی خاک به شدت واکنش نشان می دهد و باید در فصول گرم هفته ای دو بار و در فصول سرد سال هفته ای یکبار آبیاری شود، نکته مهم دیگر در مورد این گیاه این است که توجه کنید گلدان دارای زه کشی مناسبی باشد تا منجر به گندیدگی ریشه گیاه نشود.

تابش نور نیز برای درخت اژدها باید غیر مستقیم و زیاد باشد، یادتان باشد نور مستقیم باعث صدمه زدن به برگ ها خواهد شد. برای تامین رطوبت این گیاه نیز لازم است هفته ای ۲ تا ۳ بار با آب ولرم غبار پاشی گیاه را انجام دهید. جالب است بدانید در این گیاه با قطع جوانه انتهایی، جوانه‌های جانبی‌اش بیدار شده و شروع به رشد می‌کنند که باعث چند شاخه شدن گیاه می‌شود. دقت داشته باشید دو سال اول هر بهار گلدان را تعویض کرده و چند سانتی متر از خاک سطح گلدان را نیز با خاک نو تعویض کنید. این گیاه زیبا از طریق قلمه زدن به راحتی تکثیر می شود.

نحوه نگهداری از گیاه شفلرا یا گیاه چتری

نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی پاچیرا، دراسینا مارگیناتا و شفلرا

شفلرا گیاهی بسیار زیبا و مقاوم می باشد که نحوه نگهداری آن بسیار ساده بوده و اغلب تا مدت زمان بسیاری را می تواند در کنار شما زندگی کند. این گیاه زیبا دارای برگ هایی پنجه ای بوده و ارتفاع آن در هوای آزاد به ۳ متر نیز خواهد رسید. عموما این گیاه دارای یک شاخته اصلی می باشد که برگ ها بر روی آن رشد کرده اند. نور مورد نیاز برای شفلرا نور غیر مستقیم بوده و باید هر از گاهی در زیر نور مستقیم قرار بگیرد، زیرا در حالت نرسیدن نور به گیاه برگ های آن شادابی و طراوت خود را از دست خواهند داد. برای شفلرا در فصل گرما سه بار در هفته آبیاری و در فصل سرما یکبار در هفته آبیاری را انجام دهید، و سعی کنید برای تامین رطوبت آن حدود هفته ای ۲ بار غبارپاشی کنید.

اگر گیاه شفلرای شما جوان است سالی دو بار گلدان آن را تعویض کنید، این تعویض گلدان با بزرگتر شدن و افزایش سن گیاه به سالی یک بار و دو سالی یکبار کاهش خواهد یافت. سعی کنید اگر گلدان گیاه را تعویض نمی کنید، خاک سطحی آن را با خاک تازه و غنی تعویض کنید. شفلرا از طریق قلمه زدن تکثیر می یابد، زمانی که قلمه در آب قرار گرفته ریشه داد می توانید آن را در خاک بکارید. از کنار هم قرار دادن چندین قلمه ریشه داده در خاک می توانید گلدانی بسیار زیبا و پر درست کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برگ های این گیاه سمی هستند و برای حیوانات خانگی و انسان خطر ساز می باشند، پس از خوردن برگ های گیاه توسط حیوانات خانگی خود جلوگیری کنید

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]