اسکانو
کاشی های سرامیکی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

کاشی های سرامیکی باید دارای چه ویژگی هایی باشد

عموما اکثر افراد بیشترین توجهی که در خرید کاشی های سرامیکی دارند بر طرح و نقوش آنها است، اما با توجه کارکرد هریک از سرامیک ها باید تشخیص دهید که آیا متناسب با فضای شما هستند یا خیر؟ مطلب امروز را اختصاص داده ایم به بررسی ویژگی های کاشی سرامیکی، همراه با اسکانو باشید.

چند نوع سرامیک ساخته شده است؟

برای طبقه بندی سرامیک ها آنها را به 4 طبقه تقسیم بندی می کنند، سرامیک هایی که دارای لایه ای براق بر روی خود هستند به پنج نوع و سرامیک های که مات هستند به 4 دسته طبقه بندی می شوند. بر روی هر یک از سرامیک های مورد نظر اطلاعاتی در مورد درجه، PEI، جذب آب، ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر یخ‌زدن، و چندرنگی وجود دارد که در واقع از مهمترین ویژگی های کاشی سرامیک ها بوده و باید در زمان خرید به آنها دقت کنید.

درجه رنگ کاشی سرامیکی به چه معناست؟

تا حالا شنیده اید که می گویند فلان سرامیک درجه یک بوده و دیگری درجه 2 و 3 است؟ در واقع اولین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید درجه بندی سرامیک ها هستند، هرچه درجه کیفیت سرامیک پایین تر باشد قیمت پایین تری نیز خواهند داشت. سرامیک هایی که برای کف استفاده می شوند عموما باید از درجه 1 و 2 انتخاب شوند و درجه های پایین تر به عنوان کاشی های دیواری نیز مورد استفاده قرار میگیرند. نکته این بخش این است که می توانید از کاشی های کف بر روی دیوارها هم استفاده کنید اما برای کف نباید از کاشی های دیواری بهره بگیرید. به دلیل استفاده فراوان از کاشی های کف نهایتا آنها را تا درجه 2 انتخاب کنید.

درجه سائیدگی کاشی سرامیکی به چه معناست؟

درجه سائیدگی کاشی بر روی جعبه ها با نام PEI شناخته می شود. این نوع از درجه بندی مخصوص کاشی براق است و بر روی کاشی های مات آن را نمی یابید. در واقع درجه PEI قابلیت یک کاشی براق را در برابر سائیدگی و دوام آن به‌عنوان یک کاشی کف نشان می دهد، که این درجه با aa نمایش داده شده است. در واقع اگر برای منطقه ای مسکونی به دنبال کاشی سرامیک هستید کاشی هایی که PEI آن‌ها III و IV است برای کار شما مناسب هستند و آن دسته که دارای PEI بیش‌تر هستند هزینه ای اضافی در مصارف مسکونی بشمار خواهند رفت.

درجه جذب آب کاشی سرامیکی W.A.‎ به چه معناست؟

درجه جذب آب کاشی به شما می گوید که آیا جنسی را که خریداری می کنید قابل استفاده در محیط های مرطوب است یا خیر؟ برای این درجه بندی 4 دسته بندی وجود دارد. برخی از کاشی ها با نام کاشی های غیر شیشه ای شناخته می شوند که میزان جذب آب در آنها بیش از 7 درصد وزن خود است، این نوع از کاشی برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی اصلا مناسب نیستند. کاشی های نیمه شیشه ای مدل دیگری هستند که در این دسته بندی قرار میگیرند، این نوع از کاشی ها حدود 3 تا 7 درصد از وزن خود را آب جذب می کنند و برای فضاهای خشک و داخلی خانه مناسب می باشند. دسته سوم کاشی های شیشه ای هستند که تنها ۰.۵ درصد تا ۳ درصد وزن خود آب جذب می کنند و دسته چهارم و آخرین دسته نیز غیر قابل نفوذ بوده و کمتر از ۰.۵ درصد وزن خود را آب جذب خواهند کرد.

کاشی های شیشه ای بهترین انتخاب و جایگزین برای کاشی های چینی هستند، چرا که قیمت آنها کمتر از کاشی های چینی است، این نوع کاشی های شیشه ای همان سرامیک ها هستند که در کف خانه نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

میزان لیزی کاشی سرامیکی به معناست؟

COF در واقع مخفف میزان لیزی کاشی سرامیکی بوده و بر روی کاشی ها یافت خواهد شد. این درجه بندی به میزان مقاومت طبیعی کاشی در برابر لیز خوردن اختصاص دارد. اگر این میزان بالا باشد اصطکاک کف با پای افراد کم تر بوده و هرچه میزان آن کم باشد به معنای لیز بودن کف است. اگر قصد خرید کاشی برای منازل مسکونی دارید بهتر است بدانید که COF بیش‌تر از ۵۰ برای این فضاها مناسب هستند. آن دسته از سرامیک هایی که دارای COF بیش‌تر از ۶۰ هستند مناسب برای فضاهای تجاری هستند. بهتر است زمانیکه برای حمام و سرویس بهداشتی خود اقدام به خرید کاشی کف می کنید، به عدد COF دقت بالایی داشته باشید، برای این فضاها کاشی مناسب است که درجه COF آن بالا باشد، چراکه احتمال لیز خوردگی شما را کم می کند.

 مقاومت در برابر سرما و چندرنگی کاشی سرامیکی به چه معناست؟

این درجه بندی میزان مقاومت کاشی در فضاهای بیرونی و سرما را نشان می دهد، اگر قصد خرید کاشی برای فضاهای داخلی را دارید اهمیت دادن به این درجه بندی بی مورد است. چند رنگی نیز درجه بندی است برای زمانی که می خواهید کاشی های کف شکل سنگ ها را داشته و یا دارای تنوع در دکوراسیون باشند. این طبقه ‌بندی مناسب کسانی است که دوست دارند هر کدام از کاشی ها یک رنگ منحصر به خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]